Disputas: Gunn Vedøy

Cand.polit. Gunn Vedøy ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil Fredag 24. oktober 2008, kl. 12.15, vil kandidaten offentlig forsvare sin avhandling for graden ph.d..

Avhandlingens tittel er:

"En elev er en elev", "barn er barn" og "folk er folk" - Ledelse i flerkulturelle skoler.

Tid og sted for prøveforelesning

Fredag 24. oktober 2008, klokken 10.15, holder kandidaten sin prøveforelesning for graden ph.d.

Oppgitt emne: Betydningen av humanøkologi og utviklingsøkologi for ledelse i skolen.

Prøveforelesningen finner sted i Store fysiske auditorium, Fysikkbygningen, Universitetet i Oslo.

Bedømmelseskomité

• Professor Olof Johansson, Statsvetenskapliga institutionen, Umeå universitet (1. opponent).
  • Professor Mats Ekholm, Estetisk-filosofiska fakulteten, Karlstad universitet (2. opponent).
  • Førsteamanuensis Eli Ottesen, Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo.

Leder av disputas

Professor Gunnar Gjone.

Veileder

• Professor Jorunn Møller, Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling, Universitetet i Oslo
  • Professor Thor Ola Engen, Avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap Høgskolen i Hedmark.

For mer informasjon

Lenke til populærvitenskapelig artikkel om <Etternavn på kandidaten>s avhandling.

Publisert 19. okt. 2010 14:37 - Sist endret 19. okt. 2010 14:42