Om prosjektet
Begrepet ICCEP betyr å involvere alle aktører i prosessen med evaluering og planlegging. I dette prosjektet vil utdanningsstyringssystemene og den tilhørende interkulturelle utdanningspolitikken og styringsdokumentene fra deltakerlandene bli studert. Lærernes, skolelederes og andre støttefunksjoners respons vil føre til utvikling av et konseptuelt kart over ICCEP, samt utvikling av et rammeverk for kvalitetsindikatorer og et detaljert verktøysett for ICCEP.
Gjennom casestudier vil prosjektet utforske hvilke opplæringsbehov som kan identifiseres for å utvikle kompetansen til medlemmer av nettverket. Derfor inkluderer dette prosjektet utvikling av et MOOC (åpent nettkurs), og et verktøysett med viktige ressurser for å planlegge og integrere elever med migrasjonsbakgrunn i samfunnet. Det vil også innebære opplæring i verktøyene som kreves for ICCEP.
Bakgrunn og samarbeid
Prosjektpartnerskapet har lang erfaring og består av representanter for
- Dublin City University (DCU), Ireland
- The Spanish Inspectorate of Extremadura (JUNTAEX), Spain
- Johannes Kepler University (JKU), Austria
- Pamukkale University (PAU), Turkey
- Universitetet i Oslo (UiO)
Det planlagte resultatet av prosjektet er et omfattende verktøy for ICCEP, som er tilpasset EUs styringsstrukturer.
Finansiering
Prosjektet er finansiert gjennom Erasmus+ 2020 Key Action 2 (KA2), Strategic Partnerships Project.
Andre ressurser
- Internasjonal side for prosjektet (iccepeu.com).