Publikasjoner

2022

Kure, A. E., Brevik, L. M., & Blikstad-Balas, M. (2022). Digital skills critical for education: Video analysis of students' technology use in Norwegian secondary English classrooms. Journal of Computer Assisted Learning. doi: 10.1111/jcal.12745

Vold, E. T. (2022). Learner spoken output and teacher response in second versus foreign language classroomsLanguage Teaching Research.  

2021

Aashamar, P. N., Bakken, J. & Brevik, L. M. (2021). Fri fra lærebokas tøyler. Om bruk av læreboka og andre tekster i norsk, engelsk og samfunnsfag på 9. og 10. trinn. Norsk Pedagogisk Tidsskrift, 3. 

2020

Brevik, L. M., Brantmeier, C. & Pearson, P. D. (2020). Strategic readers of English: Gradual release of responsibility, In L. M. Brevik & U. Rindal (eds.), Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice (pp. 137-160).  Universitetsforlaget.  

Brevik, L. M., Rindal, U. & Beiler, I. R. (2020). Language use in English lessons: Monolingual, bilingual and multilingual approaches. In L. M. Brevik & U. Rindal (eds.), Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice (pp. 92-116). Universitetsforlaget.   

Brevik, L. M. & Lyngstad, M. E. (2020). The role of literature in the English classroom. In L. M. Brevik & U. Rindal (eds.), Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice (ch. 7, pp. 163-189). Universitetsforlaget. 

Brevik, L. M. & Rindal, U. (2020). Language Use in the Classroom: Balancing Target Language Exposure with the Need for Other Languages. TESOL Quarterly, 54(4), 925–953. doi: 10.1002/tesq.564

Magnusson, C. G. (2020). Examining the polestar of reading comprehension: one teacher's instruction in one L1 classroom and students' metacognitive knowledge of reading. L1-Educational Studies in Language and Literature. doi: https://doi.org/10.17239/L1ESLL-2020.20.01.18 [fag: norsk]

Vold, E. T. (2020). Grammatikkundervisning i franskfagetViden om Literacy, 27, 106-114 [fag: fransk]

Vold, E. T. & Brkan, A. (2020). Classroom discourse in lower secondary French-as-a-foreign-language classes in Norway: Amounts and contexts of first and target language use. System, 93. doi: https://doi.org/10.1016/j.system.2020.102309 [fag: fransk]

2019

Brevik, L. M. (2019). Explicit reading strategy instruction or daily use of strategies? Studying the teaching of reading comprehension through naturalistic classroom observation in English L2. Reading and Writing, 32(9), 2281-3210.  doi: 10.1007/s11145-019-09951-w [fag: engelsk]

2018

Mahan, K. R., Brevik, L. M., & Ødegaard, M. (2018). Characterizing CLIL teaching: new insights from a lower secondary classroom. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. doi: 10.1080/13670050.2018.1472206 
[fag: engelsk, matematikk, naturfag]

Populærvitenskapelig formidling

2020-22

Brevik, L. M. (2022). Medforskning i lærerutdanningen – muligheter og utfordringer ved å koble forskning og utdanning. Bedre Skole, 1 og Utdanningsnytt.no.

Bakken, J., Brevik, L. M. & Aashamar, P. N. (2020, 25. september). Myter om lærebokaUtdanningsnytt.no.

Brevik, L. M. (2020, 12. april). Språkbruk i engelsktimer. NRK Språkteigen.

Brevik, L. M. & Rindal, U. (2020). Det kan være bra å bruke flere språk i engelsktimenewww.forskning.no

Hvalstad, M. B. & Brevik, L. M. (2020). Læringsfremmende tilbakemeldinger i engelsktimer. Bedre Skole, 4, 76-81 og Utdanningsnytt.no.

Olafsrud, A. K. & Brevik, L. M. (2020). Utvikling av skrivekompetanse i engelsk. Bedre Skole, 3, 86-91 og Utdanningsnytt.no.

2016-19

Brevik, L. M. & Skram, V. M. (2019, 09. april). #13 Den om medforskning som vurderingsformNOKUT-podden.

Aashamar, P., Mathé, N. E. H., & Brevik, L. M. (2018). Diskusjon som flerfaglig demokratisk ferdighetBedre Skole, 3, 31-35 og Utdanningsforskning.no.

Ianuzzi, M. & Rindal, U. (2017). Uttaleundervisning i verdensspråket engelskBedre Skole, 4, 82-87 og Fagpressenytt.no.

Solberg, M., Brevik, L. M., & Luoto, J. (2017). Om å differensiere engelskundervisningenBedre Skole, 3, 70-75 og Utdanningsforskning.no.

Hjeltnes, I., Brevik, L. M., & Klette, K. (2016). Videoobservasjoner av engelskundervisning på ungdomstrinnet. Bedre Skole, 1, 70-77 og Utdanningsforskning.no.

 

Publisert 13. feb. 2017 16:14 - Sist endret 4. des. 2022 12:09