Mål
Målet for seminaret er å bidra til utvikling og gjennomføring av gode, relevante og interessante masterprosjekter om flerspråklighet i opplæring.
Målgruppe
Studenter på DIFO4001 som ønsker å skrive masteroppgave om flerspråklighet i masterfaget.
Ansvarlig
Seminarene er et samarbeid mellom førsteamanuensis Joke Dewilde og dosent Line Møller Daugaard fra VIA University College i Danmark.
Påmelding
Påmelding skjer via e-post til Joke Dewilde joke.dewilde@ils.uio.no innen 18. januar 2020. Opplys også hvilket fag du skriver masteroppgave innenfor. (Zoomlenke sendes til de påmeldte).
Program
09.15 – 09.45 Introduksjon og rammene for masteroppgaven, runde rundt bordet
09.45 – 10.15 Presentasjon av to masterprosjekter: Shaz Adulrahman (norskdidaktikk) og Karoline Hatvik (samfunnsfagdidaktikk)
10.30 – 12.00 Hvordan kan et masterprosjekt om til flerspråklighet i opplæring tilrettelegges? Hva kan undersøkes – og hvordan? Hvilke innsikter åpner forskjellige design opp for? Hvordan kan det skapes tydelige sammenhenger mellom teori og metode i designet? Eksempler fra forsknings- og utviklingsprosjektet Tegn på sprog og arbeid i faggrupper. Oppsummering.
12.45 – 15.00 I denne delen av seminaret vil det være mulig å få sparring på egne første ideer til masterprosjekter med seminarlederne som gruppeveiledning. Studentene deles inn i mindre grupper. Nærmere opplysninger følger.