Læreres vurdering av multimodale tekster. Det er fokus i MuLVu-prosjektet. Nå bygger prosjektet broer til et svensk forskningsprosjekt med samme tematikk.
Aktuelle saker
MuLVu-prosjektet ser nærmere på forskning fra hele verden om vurdering og multimodalitet. På sommerens konferanse om vurdering og høyere utdanning presenterte Post Doc Eli Tronsmo de foreløpige resultatene etter en gjennomgang av over 1000 studier.
Stor interesse og mange tilbakemeldinger fra lærere som ønsker å prøve MuLVu-opplegg på sin skole etter fullbooket workshop «Slik vurderer du multimodale tekster i ungdomsskolen» på NKUL-konferansen i mai 2022.
Slik vurderer du multimodale tekster i skolen
I april 2020 presenterte MuLVu-prosjektet sin forskning på NKUL med webinaret «Læring med og vurdering av multimodale tekster», og nå ønsker vi kontakt med flere ungdomsskolelærere i Norge.
MuLVu-prosjektets samarbeid med ungdomsskoler er både originalt og viktig. Det ble klart da forskere fra the Oxford University Centre for Educational Assessment møtte prosjektdeltagere og enheten FIKS på forskermøte i Oxford.