Publisert 5. okt. 2020 07:20

I anledning Lærernes dag 5. oktober skriver Greta Gudmundsdottir og Ida Hatlevik om en lærerrolle i endring. «Spørsmålet er hvordan vi kan bidra til at fremtidens lærere blir godt nok rustet til den hybride skolehverdagen som vil prege arbeidshverdagen i lang tid framover», skriver de.

Publisert 28. sep. 2020 10:31

– Vi har kunnskap om hva som skaper klimaendringer og vi vet hva vi må gjøre for å løse en del av problemene. Likevel skjer det ikke nok, forteller Alfredo Jornet Gil. Hvordan kan skolen legge til rette for et mer bærekraftig samfunn?

Publisert 25. sep. 2020 13:07

Engasjerte deltagere fra over 30 land samles på Zoom for å diskutere etnogafi, språk og kommunikasjon på tvers av både fag- og landegrenser i EELC8-konferansen.

Publisert 1. juli 2020 10:44

Vi ved Universitetet i Oslo gratulerer alle studenter som nå er ferdige med Lektorprogrammet. Gjennom flere år har dere utviklet dere som profesjonsutøvere og nå er dere klare. Skolene, og ikke minst elevene, er heldige som får dere.

Publisert 24. apr. 2020 14:18

Digital eksamen er ikke noe nytt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning – men det er nytt å flytte eksamen fra auditorium til Zoom med relativt kort varsel. Studentene sto med glans, og det samme gjorde teknisk støtte.

Publisert 20. apr. 2020 10:11

UiOs partnerskoler måtte tenke nytt da da skolene ble stengt, ikke bare for å sikre elevene god digital opplæring, men også hvordan de best kunne følge opp lærerstudentene som var klare til å bidra.

Publisert 5. mars 2020 12:49

– Som emneansvarlig blir jeg overlykkelig av å tenke på at studentene hører på podden mens de går på butikken, sier Marte Blikstad-Balas. To podkast-serier er nå lansert ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning.

Publisert 2. jan. 2020 16:18

Ansatte fra ILS er blant kursholderne når årets Research Bazaar holdes. Blant temaene er GDPR, organisering av data i felt, transkripsjon, ulike kameraløsninger og mulighet for å prøve Facial expression analysis.