Publisert 11. des. 2023 15:08

Så mange som halvparten av alle lærere har stemmeproblemer, sier logoped Jorid Løvbakk fra Statped. Mange av dem er ikke bevisste rundt stemmebruken, før de får problemer selv. Logopedistudentene er i praksis nå i fire uker for å lære hvordan de veileder andre til riktig stemmebruk, og får under denne praksisperioden masse trening i å veilede lektorstudentene på ILS.

Publisert 15. nov. 2023 12:00

Så mye som 57% av lærere vil oppleve utfordringer med stemmen i løpet av karrieren. Et nytt samarbeid mellom masterstudiet i logopedi og Lektorprogrammet vil gjøre kommende lektorer mer bevisste på eget stemmebruk.

Publisert 30. mai 2023 12:58

Lærere i skolen må legge til rette for læring innenfor de tverrfaglige temaene på læreplanen. Men hvordan forstå og gjennomføre tverrfaglig undervisning? Det var tema for nytt seminar.