Mikro-filmfestival om bærekraftig utvikling

Det finnes mange muligheter for en mer bærekraftig og miljøvennlig hverdag. Alle kan ikke gjøre alt, men vi kan alle gjøre litt. Se studentfilmer, hør kommentarer ved Alfredo Jornet Gil (ILS) og Majken Korsager (Naturfagsenteret) og opplev bidrag fra skjæringspunktet mellom forskning og utøvende kunst.

Solstråler gjennom grønne blader. Illustrasjonsfoto.

Alle kan gjøre noe. Se studentfilmer om bærekraftstiltak og bli inspirert på mikro-filmfestivalen (illustrasjonsfoto: colourbox).

Meld deg på!

Tiltak for bærekraft

På denne mikro-filmfestivalen presenterer studenter videoklipp om en rekke bærekraftstiltak som kan gjennomføres på individuelt og universitets nivå. Studentfilmene ble utarbeidet som en del av emnet NATDID4002 – Naturfagene, forskning og samfunn og vises her for første gang.

Forskning og uttøvende kunst

En av kursholderne for emnet, økofilosofen Martin Lee Mueller, kommer også til å vise frem noe av hans tidligere og pågående arbeid i skjæringspunktet mellom forskning og utøvende kunst. Muellers doktoravhandling fra UiO, Being Salmon, Being Human. Discovering the Wild in Us and Us in the Wild er siden blitt til både prisvinnende bok og scene-performance. Performancen spilles på årets MOTSRØMS Villaksfestival på Deichman Grünerløkka denne lørdagen kl. 19:30, og siden på FNs klimakonferanse COP-26 i Glasgow den 11. november.

Kom til filmfestivalen og bli inspirert av vårt levende studiemiljø!

Kommentarer ved

• Professor Alfredo Jornet Gil ved Institutt for Lærerutdanning og Skoleforskning (ILS)
  • Førsteamanuensis Majken Korsager fra Naturfagsenteret.

Påmelding

Vi byr på kaffe, te og noe å bite i og setter derfor pris på at du melder deg på.

Kontakt

Nani Teig, postdoktor og emneansvarlig NATDID4002 - Naturfagene, forskning og samfunn.

Publisert 4. nov. 2021 11:00 - Sist endret 4. nov. 2021 11:00