Seminarserie på fransk: Flerspråklighet og didaktikk

I samarbeid med Institut français arrangerer ILS en serie på to franskspråklige seminarer om flerspråklighet og flerspråklighetsdidaktikk. Foreleser i det første seminaret er professor Giuseppe Manno (University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland). Etter foredraget følger en workshop for språklærere.

Illustrasjon av en rekke unge mennesker med tilhørende snakkebobler som viser ulike språk.

Flerspråklighet og undervisning står i sentrum for denne seminarserien (illustrasjon: colourbox)

Husk å melde deg på!

Påmelding via Institut français.

(Merk at seminaret holdes på fransk)

• 16.30: Forelesning ved professor Giuseppe Manno (University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland):
    «La didactique intégrée des langues. Comment établir des synergies entre les langues du répertoire individuel des apprenants grâce à une des “approches plurielles” ?» ("Tverrspråklig didaktikk: Hvordan kan en flerspråklig tilnærming bidra til å skape synergier mellom de ulike språkene i elevers individuelle repertoar av språklige ressurser?")
  • 17.30: Workshop for språklærere: Didaktikk på tvers av språkfag.

Neste seminar

Andre seminar i serien holdes 12. mai.

Publisert 16. mars 2022 09:03 - Sist endret 29. aug. 2022 13:42