Lansering av TRAWL: et flerspråklig og longitudinelt innlærerkorpus

Vi inviterer til lanseringen av TRAWL-korpuset, et longitudinelt korpus (innsamlet materiale) med autentiske tekster fra elever i norsk skole, skrevet på fransk, spansk, tysk, engelsk og norsk.

Student som skriver. Illustrasjonsfoto.

Arrangementet er for som er interessert i språklæring og skriving i skolen (Illustrasjonsfoto: unsplash.com)

TRAWL står for Tracking Written Learner Language. Dette er en ressurs for forskere, lærerutdannere og studenter som er interessert i språklæring og skriving i skolen.

Korpuset er et resultat av et samarbeid mellom forskere fra UiO, UiA, INN og NTNU.

13.00-13.15:  Presentasjon og demonstrasjon av TRAWL-korpuset (Hildegunn Dirdal)

13.15-13.30:  Historien bak korpuset og presentasjon av spesialnummer av Nordic Journal of Language Teaching and Learning viet til forskning på TRAWL-material (Kristine Hasund)

13.30-14.00: Tre smakebiter av forskning på TRAWL-materiale:

• Utvikling av setningskompleksitet i spansk som fremmedspråk (Eli-Marie D. Drange)
  • Metaphorical production in learner English (Susan Nacey)
  • Læreres tilbakemeldinger på elevtekster i franskfaget: Hvilken betydning har de for elevenes skriveutvikling? (Eva Thue Vold)

14.00-14.30: Mingling og forfriskninger

Alle er hjertelig velkommen!

Vennlig hilsen TRAWL-teamet v/ Hildegunn Dirdal (ILOS) og Eva Thue Vold (ILS)

Publisert 6. feb. 2023 08:49 - Sist endret 8. aug. 2023 10:10