Hvor går veien videre for lærerutdanningen?

Bildet av Domus Bibliotheca

ProTed - Senter for fremragende lærerutdanning (2012-2022) var Norges første SFU. ProTeds formål har vært å bidra til vesentlig endring i lærerutdanning gjennom forskningsbasert innovasjon. Boken presenterer et utvalg innovasjoner som har transformert våre lærerutdanningsprogrammer.

Presentasjonen etterfølges av en paneldiskusjon om veien videre for norsk lærerutdanning. Vi har invitert Inga Staal Jenset (UiO), Siw Skrøvset (UiT) og Elaine Munthe (Kunnskapssenteret) og Marianne Stenberg (Oslo kommune Utdanningsetaten), til å reflektere rundt betydningen av innovasjon som en drivkraft for å fremme vesentlige endringer og videreutvikling av lærerutdanningsprogrammer.

10:00  Ønsker velkommen ved Bjørn Stensaker, viserektor for utdanning ved UiO
Presentasjon av ProTed ved Doris Jorde (UiO) og Siw Skrøvset (UiT)
Presentasjon av enkelte bokkapitler fra antologien

11:00 – Panelsamtale, ledet av Jonas Bakken (UiO)
I panelet deltar Inga Staal Jenset (UiO), Skrøvset (UiT), Elaine Munthe (Kunnskapssenteret) og Marianne Stenberg (Oslo kommune Utdanningsetaten).

12:00  Oppsummering av dagen ved Andreas Lund (UiO)

Det blir servert kaffe, te og frukt.

Arrangementet er gratis og åpent for alle. Meld deg på via lenken under.

Gå til påmelding

Hvis du trenger heis eller annen form for tilrettelegging når du besøker oss, ring dette nummeret: 90 13 17 55.

Om Domus Bibliotheca

Domus Bibliotheca er Universitetets i Oslos dialog- og formidlingsarena. Her kan du delta på debatter, samtaler og høre spennende foredrag. Domus Bibliotheca ligger på Universitetsplassen i Oslo sentrum. Her ligger det tre, vakre, gamle bygninger, og Domus Bibliotheca er bygget til venstre.

Nysgjerrig på hva som skjer hos oss? Følg Universitetsplassen - UiO på Facebook for spennende oppdateringer.

Se fullt program for Domus Bibliotheca

Publisert 2. mai 2024 11:21 - Sist endret 30. mai 2024 09:10