Å forske på språkundervisning – verdien av å sammenligne undervisning i ulike språkfag på tvers av land

Utdanningsnytt.no: Fagartikkel: Ved å se på språkbruk, språkidentitet og språk-undervisning i engelsk- og fransk-klasserom i Norge, England og Frankrike ønsker LANGUAGES-prosjektet å finne svar på hva som kjennetegner god språkundervisning på tvers av fag og kontekster.

2021 fikk LANGUAGES-prosjektet finansiering fra Norges forskningsråd for å se nærmere på hva som kjennetegner god språkundervisning i engelsk og fransk på ungdomstrinnet i tre europeiske land. Hovedmålet med prosjektet er å forstå hvordan lærere støtter språkutviklingen til elever med ulike språkferdigheter og ulike språkbakgrunner i land der engelsk og fransk har ulik status.

Les hele artikkelen hos utdanningsnytt.no.

Publisert 2. jan. 2023 10:00 - Sist endret 2. jan. 2023 10:00