Engelskundervisning med hånddukken Lucy

Utdanningsnytt: Engelskspråklige medier bidrar til at førsteklassinger kommer til skolen med ulike forkunnskaper i engelsk, og for læreren kan det være utfordrende å få tak på hva førsteklassingene kan. Med en hånddukke skapes det en autentisk kommunikasjonssituasjon der barna får utfolde seg og samhandle på engelsk.

Særlig utfordrende kan det være å tilrettelegge engelskundervisningen til en elevgruppe som har varierte forkunnskaper, sier Ulrikke Rindal, førsteamanuensis ved ILS.

Undervisningsopplegget med hånddukken Lucy ble gjennomført i forbindelse med datainnsamling til forskningsprosjektet STAGE. Sentralt i dette undervisningsopplegget er hånddukken Lucy, som har en unik evne til å engasjere elevene og oppdage hva de besitter av språkressurser.

Les hele saken i Utdanningsnytt.

 

Publisert 16. mai 2024 09:46 - Sist endret 16. mai 2024 09:46