Binta-Victoria Jammeh

Bilde av person
Kan ikke hente personopplysninger fra ekstern kilde

Faglige interesser:

  • Normkritiske perspektiv og mangfoldskompetanse
  • Demokrati og medborgerskapsundervisning

Emner:

Samfunnsfagdidaktikk PPU3010D

Samfunnsfagdidaktikk PPU3020D

Faglig bakgrunn:

Jeg er utdannet lektor ved Universitet i Oslo, med en mastergrad i samfunnsfagdidaktikk. Jeg har undervisningserfaring fra videregående skole i fagene sosialkunnskap, sosiolog og sosialantropologi, samfunnskunnskap og engelsk.

 

Publikasjoner

  • Jammeh, Binta-Victoria (2024). Å forstå elevenes erfaringer er avgjørende for undervisningen om rasisme. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.). ISSN 0804-3116. s. 20–21.
  • Jammeh, Binta-Victoria; Granlund, Lise; Erdal, Silje Førland & Lenz, Claudia (2024). Forskerperspektivet på Involve to Evolve. .
  • Jammeh, Binta-Victoria; Lenz, Claudia; Erdal, Silje Førland & Granlund, Lise (2024). Demokratilæring i møte med marginaliserte elever- hvem eller hva skal "løftes"? .
  • Granlund, Lise; Erdal, Silje Førland & Jammeh, Binta-Victoria (2023). Demokratiopplæring og elevmedvirkning på skandinavisk demokraticamp.
  • Jammeh, Binta-Victoria (2023). Hvordan møte udemokratiske ytringer? Hvordan nærme oss sensitive og/eller kontroversielle tema i læringssituasjoner.
  • Jammeh, Binta-Victoria (2023). "Rasisme og antisemittisme" .
  • Jammeh, Binta-Victoria & Erdal, Silje Førland (2023). Hate speech and conspiracy in online discourse.
  • Jammeh, Binta-Victoria; Granlund, Lise & Erdal, Silje Førland (2023). Involve to evolve – Scandinavian citizenship in diverse schools.
  • Erdal, Silje Førland & Jammeh, Binta-Victoria (2022). «Diversity and inclusive practices in the classroom. Examples of practices that work. Norwegian experiences»​.
  • Jammeh, Binta-Victoria (2019). Mangfoldskompetanse Mangfoldskompetanse som en del av arbeidet mot en inkluderende skole. Dembra: Faglige perspektiver på demokrati og forebygging av gruppefiendtlighet i skolen.
  • Jammeh, Binta-Victoria (2019). Ulike mangfoldsforståelser. Dembra: Faglige perspektiver på demokrati og forebygging av gruppefiendtlighet i skolen.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 12. mai 2022 14:21 - Sist endret 7. des. 2022 12:58

Prosjekter