Estelle Fohr-Prigent

Bilde av Estelle Fohr-Prigent
English version of this page
Brukernavn
Besøksadresse Moltke Moes vei 35 Niels Henrik Abels hus 0851 Oslo
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 Oslo
Andre tilknytninger Det utdanningsvitenskapelige fakultet (Student)

Faglige interesser og kompetanseområder

  • Fremmedspråk- og engelskdidatikk, muntlige ferdigheter i fremmedspråk, fjernundervisning
  • LANGUAGES-prosjekt: målspråk, førstespråk og andre spåk i engelsk- og fransktimer (England, Frankrike og Norge)  

Undervisning

Tidligere undervisning ved UiO

  • FRA1000 – Fransk språkbruk
  • FRA1103 – Fonologi og muntlig fransk

Faglig bakgrunn

  • 2007- dd:    Lektor i fransk, engelsk og geografi/samfunnsfag – Oslo
  • 2010-2020: Høyskolelektor – Høgskolen i Østfold
  • 2003-2007: Lektor i historie, geografi og fransk – CLIL på fransk - Helsingfors (Finland)
  • 2001-2003: Lektor i historie, geografi og samfunnsfag – CLIL på spansk – Frankrike

Samarbeid, og eventuelt lenke til relevante nettsider

Language use and instruction across contexts (LANGUAGES)
https://www.uv.uio.no/ils/forskning/prosjekter/languages/index.html

Priser

Duroselle-prisen – beste masteroppgave i internasjonal politikkhistorie

 

Publikasjoner

  • Fohr-Prigent, Estelle (2001). La « Honte Noire ». Racisme et propagande allemande après la Première Guerre mondiale. Relations internationales. ISSN 0335-2013. 2(106), s. 165–177.

Se alle arbeider i Cristin

  • Brevik, Lisbeth M.; Haukås, Åsta; Fohr-Prigent, Estelle & Vold, Eva Thue (2023). Languages in the classroom: teachers’ perspectives.
  • Molway, Laura; Funova, Adéla; Fohr-Prigent, Estelle; Haukås, Åsta & Brevik, Lisbeth M. (2023). Unpacking student perspectives. Comparing multilingual attitudes and experiences with foreign language teaching .
  • Brevik, Lisbeth M.; Haukås, Åsta; Fohr-Prigent, Estelle; Eiene, Sarah Margrethe Øverlie; Cohen, Cathy & Funova, Adéla [Vis alle 7 forfattere av denne artikkelen] (2023). Multiple voices and perspectives: Comparing students’ language resources to actual language use across countries and contexts.
  • Fohr-Prigent, Estelle (2021). Stratégies de gestion des erreurs dans un cours en ligne de francais oral.
  • Pradayrol, Solena Diane; Avias, Andre Jøel & Fohr-Prigent, Estelle (2021). Fremmedspråk på nett – hvordan designe nettkurs for å styrke den muntlige produksjonen? (FLE en ligne – recherche et proposition de design de cours permettant la promotion de la compétence orale.). ResearchGate. doi: 10.13140/RG.2.2.12067.17444.
  • Fohr-Prigent, Estelle (2021). Digitale verktøy og strategier i fjernundervisning av muntlig fransk.
  • Fohr-Prigent, Estelle (2014). La oss skravle – spontan muntlig produksjon. Sproglæreren. ISSN 0108-6154.
  • Fohr-Prigent, Estelle (2014). Stillasstøttet grammatikkopplæring gjennom og til det muntlige.
  • Fohr-Prigent, Estelle (2009). Dixit (Elevenes fordømmer). Fransklæreren. ISSN 0808-629X.
  • Fohr-Prigent, Estelle (2009). Kanadisk fransk. Fransklæreren. ISSN 0808-629X. høst.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 28. apr. 2022 11:20 - Sist endret 7. mai 2024 10:13