Doktorgradsprosjektet mitt undersøker hvordan lærere og nyankomne arabisktalende elever benytter seg av digitale ressurser i arbeid med muntlighet i klasserommet. Prosjektet vil gjennom en etnografisk tilnærming undersøke læreres undervisningspraksiser i planlegging og undervisning, samt elevenes bruk av digitale ressurser i arbeid med muntlighet i opplæringen. Datamaterialet vil bestå av klasseromsobservasjoner, feltnotater, intervjuer, skjermopptak og videoobservasjon fra en innføringsklasse og en ordinær klasse.
Faglige interesser og kompetanseområder
- Flerspråklighet
- Lærer- og elevperspektiver i klasserommet
- Arabisktalende elever med kort botid
- Transspråking
- Muntlighet
- Digitale ressurser
Undervisning
- Praktisk-pedagogisk utdanning
- FDID4001 - Flerspråklighet i skole og samfunn
Priser
Bakgrunn
- Lektor i norsk og historie i videregående skole (2020-2023)
- Deltaker i Mi Lenga-programmet
- Forskningsassistent ved Universitetet i Oslo
- Lektorprogrammet ved Universitetet i Oslo med masterspesialisering i norskdidaktikk (2015-2020)