Kjersti Løken Ødegaard

Bilde av Kjersti Løken Ødegaard
English version of this page
Brukernavn
Besøksadresse Moltke Moes vei 35 Niels Henrik Abels hus 0851 Oslo
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 Oslo
Andre tilknytninger Det utdanningsvitenskapelige fakultet (Student)

Faglige interesser

  • Utdanningsledelse
  • Skoleutvikling
  • Reformarbeid
  • Verktøy og mediering
  • Kulturhistorisk aktivitetsteori (CHAT)
  • Intervensjonsdesign (formative intervensjoner)
  • Skolebasert veiledning/kompetanseutvikling/ organisasjonslæring

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Ødegaard, Kjersti Løken & Jensen, Ruth (2022). Developing School Leadership Practices. The Change Laboratory as a Tool in Leading Reform Work in Upper Secondary Schools – Tracing the Objects in Formative Interventions.
  • Ødegaard, Kjersti Løken & Gunnulfsen, Ann Elisabeth (2022). Research-Practice Partnerships as Policy in School Reform Work. Intentions, Expectations and Legitimisation in Norwegian Reform Policy Documents.
  • Ødegaard, Kjersti Løken & Gunnulfsen, Ann Elisabeth (2022). Policy Demands on School Reform and Research-Practice Partnerships. Ideas and expectations in Norwegian policy documents.
  • Ødegaard, Kjersti Løken & Jensen, Ruth (2022). Formative interventions as a tool in leading reform work in upper secondary schools. A design and situational approach. .
  • Ødegaard, Kjersti Løken (2021). Profesjonsfellesskap på Nesbru vgs. [Internett]. SELL-podden.
  • Ødegaard, Kjersti Løken (2021). Tverrfaglig samarbeid på vgs - del 2. [Internett]. SELL-podden.
  • Ødegaard, Kjersti Løken (2021). Tverrfaglig samarbeid på vgs - del 1 av 2. [Internett]. SELL-podden.
  • Jensen, Ruth; Gunnulfsen, Ann Elisabeth; Abrahamsen, Hedvig Neerland; Helstad, Kristin & Ødegaard, Kjersti Løken (2021). Formative Interventions in School Leadership Teams in Upper Secondary Schools.
  • Jensen, Ruth; Gunnulfsen, Ann Elisabeth; Abrahamsen, Hedvig Neerland; Helstad, Kristin & Ødegaard, Kjersti Løken (2021). Leading Reform Work in Upper Secondary Schools- Change Laboratories as Method (ChangeLead).
  • Ødegaard, Kjersti Løken (2020). Årets navneprofet. [Internett]. SELL-podden.
  • Ødegaard, Kjersti Løken (2020). LK20 i et PPT-perspektiv. [Internett]. SELL-podden.
  • Ødegaard, Kjersti Løken (2020). Inkluderende miljø fra første skoledag. [Internett]. SELL-podden.
  • Laski, Alona Krieken; Blichfeldt, Kathinka & Ødegaard, Kjersti Løken (2020). Partnerskap i lokal skoleutvikling .
  • Andersen, Tove; Grimsbø, Erik; Røhne, Hulda Marie Orskaug & Ødegaard, Kjersti Løken (2017). Læreplanverket: Når delene blir viktigere enn helheten. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. 29(3), s. 80–83.
  • Andersen, Tove; Grimsbø, Erik; Røhne, Hulda Marie Orskaug & Ødegaard, Kjersti Løken (2017). Læreplanverket: Når delene blir viktigere enn helheten. Bedre Skole. ISSN 0802-183X. 29(3), s. 80–83.
  • Ødegaard, Kjersti Løken (2016). Rosicrucianism in the Contemporary Period in Norway, Western Esotericism in Scandinavia. Brill Academic Publishers. ISSN 9789004302419. s. 453–462. doi: 10.1163/9789004325968_002.
  • Ødegaard, Kjersti Løken (2008). Skills in mathematics as a basic skill in English. Språk og språkundervisning. ISSN 0038-8521.
  • Ødegaard, Kjersti Løken (2008). Ny formålsparagraf, nytt fokus i etikk- og moralopplæringen? Religion og livssyn : Tidsskrift for religionslærerforeningen i Norge. ISSN 0802-8214. 1(1).

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 2. aug. 2021 14:46 - Sist endret 22. apr. 2022 14:49