Viviana Daza

Førsteamanuensis - Institutt for lærerutdanning og skoleforskning
Bilde av Viviana  Daza
English version of this page
Rom 305
Brukernavn
Besøksadresse Moltke Moes vei 35 Niels Henrik Abels hus 0851 OSLO
Postadresse P.O.Box 1099 Blindern 0317 OSLO

Faglige interesser

  • Profesjonsrettet praksis
  • Kompetanseutvikling
  • IKT og læring
  • Komparative og internasjonale perspektiver
  • Utdanning og utvikling
  • Kjønn og utdanning
  • Fremmedspråkdidaktikk, spanskdidaktikk

Undervisning

Spansk didaktikk på PPU heltid, PPU deltid og Lektorprogrammet

Fremmedspråkdidaktikk på PPU heltid, PPU deltid og Lektorprogrammet

Seminar i pedagogikk PPU deltid (V21)

Veiledning

Mastergrad: Hovedveileder for Synne Håland (2022)

PhD projekt 

Å lære å undervise og å drive undervisning i det tredje rom - Dette doktorgradsprosjektet er en studie av profesjonell praksis i lærerutdanning og partnerskap mellom skoler og universitet som «det tredje rom».

Bakgrunn

  • 2024 - d.d. Universitetslektor / Førsteamanuensis i Fremmedspråkdidaktikk (spanskdidaktikk). 
  • 2019 – 2023 Doktorgradsstipendiat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning.
  • 2017 – 2018. Førstekonsulent (NERA 2018 Kongresskoordinator), Utdanningsvitenskapelige fakultet, UiO
  • 2015 – 2017 MSc. International Development Studies, NMBU. Masteroppgave: A pathway towards empowerment in post-conflict Colombia? The case of female victims of conflict in the department of Meta
  • 2013 – 2015 Mastergrad I komparativ og internasjonal utdanning (CIE), UiO Masteroppgave: Integration of ICT into an adult education program for indigenous communities. The case of Guainía, Colombia
  • 2002-2008 Bachelorgrad i Engelsk, Universidad Distrital, Bogota, Colombia
Emneord: Lærerutdanning, Praksis, Komparative og internasjonale utdanningsstudier, Læring og utdanning

Publikasjoner

  • Wiese, Eline; Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen & Daza, Viviana (2024). How can universities ensure quality of practice in initial teacher education? Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. ISSN 0742-051X. 139. doi: 10.1016/j.tate.2023.104462. Fulltekst i vitenarkiv
  • Daza , Viviana (2022). Inside looking out: a third space perspective on pre-service teachers' practice experiences. I Tierney, Rob; Rizvi, Fazal & Ercikan, Kadriye (Red.), International Encyclopedia of Education. Elsevier. ISSN 9780128186305. s. 393–404. doi: 10.1016/B978-0-12-818630-5.04116-6.
  • Daza Ramos, Leidy Viviana; Gudmundsdottir, Greta Björk & Lund, Andreas (2021). Partnerships as third spaces for professional practice in initial teacher education: A scoping review. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies. ISSN 0742-051X. 102. doi: 10.1016/j.tate.2021.103338. Fulltekst i vitenarkiv

Se alle arbeider i Cristin

  • Daza , Viviana; Gudmundsdottir, Greta Björk & Lund, Andreas (2023). Forskningsnotat: Partnerskap som et tredje rom for profesjonsutvikling i lærerutdanningen.
  • Daza , Viviana (2022). What do pre-service teachers' voices tell us? An exploration of practice experiences in a teacher education program.
  • Daza , Viviana (2022). Third space partnerships: Affordances, Challenges and Digital Possibilities. .
  • Daza , Viviana (2022). Partnerships in the Third Space. What Can We Learn from the Conceptualization of a Vague Concept in Teacher Education?
  • Daza , Viviana; Gudmundsdottir, Greta Björk & Lund, Andreas (2022). Partnerships in the Third Space. What can we learn from the conceptualization of a vague concept in teacher education?
  • Daza , Viviana (2021). A scoping review of the third space in partnerships for professional practice.
  • Daza , Viviana (2021). Exploring pre-service teachers’ perceptions of professional practice in partnerships.
  • Daza , Viviana (2021). Conference paper: Quality from participants' perspectives: the experiences and beliefs of pre-service teachers regarding professional practice .
  • Daza Ramos, Leidy Viviana; Gudmundsdottir, Greta Björk & Lund, Andreas (2019). Conference paper: The Conceptualization of the Third Space in Pre-Service Teachers' Professional Practice.
  • Daza , Viviana (2024). Emerging Third Spaces in Teacher Education. Examining collaboration among pre-service teachers and school- and univerversity-based teacher educators. University of Oslo.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 22. jan. 2019 13:18 - Sist endret 28. mars 2024 10:29