Faglige interesser
- Profesjonsrettet praksis
- Kompetanseutvikling
- IKT og læring
- Komparative og internasjonale perspektiver
- Utdanning og utvikling
- Kjønn og utdanning
- Fremmedspråkdidaktikk, spanskdidaktikk
Undervisning
Spansk didaktikk på PPU heltid, PPU deltid og Lektorprogrammet
Fremmedspråkdidaktikk på PPU heltid, PPU deltid og Lektorprogrammet
Seminar i pedagogikk PPU deltid (V21)
Veiledning
Mastergrad: Hovedveileder for Synne Håland (2022)
PhD projekt
Å lære å undervise og å drive undervisning i det tredje rom - Dette doktorgradsprosjektet er en studie av profesjonell praksis i lærerutdanning og partnerskap mellom skoler og universitet som «det tredje rom».
Bakgrunn
- 2024 - d.d. Universitetslektor / Førsteamanuensis i Fremmedspråkdidaktikk (spanskdidaktikk).
- 2019 – 2023 Doktorgradsstipendiat ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning.
- 2017 – 2018. Førstekonsulent (NERA 2018 Kongresskoordinator), Utdanningsvitenskapelige fakultet, UiO
- 2015 – 2017 MSc. International Development Studies, NMBU. Masteroppgave: A pathway towards empowerment in post-conflict Colombia? The case of female victims of conflict in the department of Meta
- 2013 – 2015 Mastergrad I komparativ og internasjonal utdanning (CIE), UiO Masteroppgave: Integration of ICT into an adult education program for indigenous communities. The case of Guainía, Colombia
- 2002-2008 Bachelorgrad i Engelsk, Universidad Distrital, Bogota, Colombia