Massimo Loi er prosjektleder for International Computer and Information Literacy Study (ICILS).
Les mer om faglige interesser og kompetanseområder på Massimos engelske side.
Publikasjoner
-
Hatlevik, Ove Edvard; Throndsen, Inger; Loi, Massimo & Gudmundsdottir, Greta Björk
(2018).
Students’ ICT self-efficacy and computer and information literacy: Determinants and relationships.
Computers & Education.
ISSN 0360-1315.
118,
s. 107–119.
doi:
10.1016/j.compedu.2017.11.011.
-
-
Hatlevik, Ove Edvard; Gudmundsdottir, Greta Björk & Loi, Massimo
(2015).
Digital diversity among upper secondary students: A multilevel analysis of the relationship between cultural capital, self-efficacy, strategic use of information and digital competence.
Computers & Education.
ISSN 0360-1315.
81(February),
s. 345–353.
doi:
10.1016/j.compedu.2014.10.019.
-
Olsen, Rolf Vegar; Hatlevik, Ove Edvard & Loi, Massimo
(2015).
Digitale skiller.
I Hatlevik, Ove Edvard & Throndsen, Inger (Red.),
Læring av IKT. Elevenes digitale ferdigheter og bruk av IKT i ICILS 2013.
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-02654-1.
s. 146–170.
-
Throndsen, Inger; Hatlevik, Ove Edvard & Loi, Massimo
(2015).
Norske elevers digitale ferdigheter i et internasjonalt perspektiv.
I Hatlevik, Ove Edvard & Throndsen, Inger (Red.),
Læring av IKT. Elevenes digitale ferdigheter og bruk av IKT i ICILS 2013.
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-02654-1.
s. 79–92.
-
Hatlevik, Ove Edvard; Throndsen, Inger & Loi, Massimo
(2015).
Kartlegging av digitale ferdigheter.
I Hatlevik, Ove Edvard & Throndsen, Inger (Red.),
Læring av IKT. Elevenes digitale ferdigheter og bruk av IKT i ICILS 2013.
Universitetsforlaget.
ISSN 978-82-15-02654-1.
s. 49–78.
Se alle arbeider i Cristin
-
Hatlevik, Ove Edvard; Loi, Massimo; Gudmundsdottir, Greta Björk & Throndsen, Inger
(2015).
Computer and information literacy and self-efficacy: The cases of Denmark, Norway and Poland.
-
Hatlevik, Ove Edvard; Egeberg, Gunstein; Gudmundsdottir, Greta Björk; Loftsgarden, Marit & Loi, Massimo
(2013).
Monitor skole 2013. Om digital kompetanse og erfaringer med bruk av IKT i skolen.
Senter for IKT i utdanningen.
ISSN 9788299869867.
Se alle arbeider i Cristin
Publisert
1. feb. 2022 15:55
- Sist endret
2. feb. 2022 14:09