Tone Malmstedt Eriksen

Bilde av Tone Malmstedt Eriksen
English version of this page
Telefon +47 22857457
Mobiltelefon +4791302998
Brukernavn
Besøksadresse Moltke Moes vei 35 Niels Henrik Abels hus 0851 Oslo
Postadresse Postboks 1099 Blindern 0317 Oslo
Andre tilknytninger Det utdanningsvitenskapelige fakultet (Student)

Faglige interesser

  • Lærerutdanning
  • Profesjonsutvikling
  • Partnerskap mellom lærerutdanning og skole
  • Samspill mellom forskning og praksis

Ph.d.-prosjekt

Lærerprofesjonalitet i forskningsbasert, integrert lærerutdanning

Undervisning og veiledning

  • Lektorprogrammet

Bakgrunn

  • Seniorrådgiver, Kunnskapsdepartementet, 2018-2020
  • Administrativ leder, ProTed - Senter for fremragende lærerutdanning 2012-2020
  • Kvalitetsleder, Forsvarets høgskole 2010-2012
  • Studieleder, UNIK - Universitetssenteret på Kjeller 2001-2010
  • Profesjonsutdanning i pedagogikk (cand. ed) 2001
Emneord: ProTed, Senter for fremragende utdanning

Publikasjoner

  • Hatlevik, Ida Katrine Riksaasen; Eriksen, Tone Malmstedt; Hunskaar, Tove Seiness; Steele, Annfrid Rosøy; Unhjem, Astrid & Vedeler, Gørill Warvik (2024). Transformative partnerships with university schools, Transforming University-based Teacher Education through Innovation A Norwegian Response to Research Literacy, Integration and Technology. Routledge. ISSN 9781032693798. s. 155–169. doi: 10.4324/9781032693798-14. Fulltekst i vitenarkiv
  • Eriksen, Tone Malmstedt & Brevik, Lisbeth M. (2022). Developing a “Research Literacy Way of Thinking” in Initial Teacher Education: Students as Co-researchers. I Menter, Ian (Red.), The Palgrave Handbook of Teacher Education Research. Palgrave Macmillan. ISSN 978-3031161926. s. 1–26. doi: 10.1007/978-3-030-59533-3_9-1.
  • Hatlevik, Ida Katrine R; Hunskaar, Tove Seiness & Eriksen, Tone Malmstedt (2020). Universitet og skole i samarbeid om lærerutdanning - Universitetet i Oslo sin modell for utvidet partnerskap. I Elstad, Eyvind (Red.), Lærerutdanning i nordiske land. Universitetsforlaget. ISSN 978-82-15-03514-7. s. 277–295.
  • Hunskaar, Tove Seiness & Eriksen, Tone Malmstedt (2019). University Schools as Partners: The Jewel in the Crown of Teacher Education, Kooperation von Universitãt und Schule fõrdern. Verlag Barbara Budrich. ISSN 9783847422099. s. 257–277. doi: 10.2307/j.ctvdf01pd.16.
  • Lund, Andreas & Eriksen, Tone Malmstedt (2016). Teacher Education as Transformation: Some Lessons Learned from a Center for Excellence in Education. Acta Didactica Norge. ISSN 1504-9922. 10(2), s. 53–72. doi: 10.5617/adno.2483.
  • Engelien, Kirsti Lyngvær; Eriksen, Tone Malmstedt & Jakhelln, Rachel Elise (2015). Integrerte studiedesign for fremragende lærerutdanning. I Rindal, Ulrikke Elisabeth; Lund, Andreas & Jakhelln, Rachel Elise (Red.), Veier til fremragende lærerutdanning. Universitetsforlaget. ISSN 978 - 82-15 - 025. s. 157–169.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 18. sep. 2012 08:16 - Sist endret 6. jan. 2021 09:58