Hvorfor velge Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap

Som skoleleder forventes du å lede skolens utvikling i tråd med sentrale forventninger slik de kommer til uttrykk i læreplaner. I denne videreutdanningsmodulen bygger vi på og videreutvikler kunnskaper og erfaringer fra den nasjonale rektorutdanningen.

Forskningsbasert, nyskapende og praksisorientert

LK20 forutsetter at skoleledere har kunnskaper og ferdigheter til å lede lærende fellesskap. 

Hos oss vil du som student møte et fagmiljø med noen av de fremste forskerne på feltet. Du vil lære og forstå mer om læreplanen som teori, som styringsverktøy og som redskap for planlegging og utvikling i lærende profesjonsfellesskap. Undervisningen knyttes tett opp mot dine egne prosjekter og erfaringer som leder. Erfaringsdeling, refleksjon og utprøving i praksis er sentrale elementer.

Studiet består av tre hovedområder:


•    Læring og utvikling av profesjonsfellesskap
•    Ledelse av arbeid med læreplanens prinsipper 
•    Ledelse for læring

Disse områdene kobles sammen slik at vi når målet om at du skal kunne tolke, forstå og drøfte sentrale begreper og prinsipper for å utvikle profesjonsfellesskapet som læringsfellesskap på egen arbeidsplass.

Publisert 28. jan. 2020 16:20 - Sist endret 3. mars 2023 10:44