-
Øzerk, Kamil
(2023).
ANDRESPRÅKSPEDAGOGIKK - SAMMENLIGNENDE SPRÅKANALYSE UT FRA PEDAGOGISK PERSPEKTIV.
-
Øzerk, Kamil
(2023).
Bærekraftig utvikling og samisk som urfolksspråk.
Khrono.no.
ISSN 1894-8995.
-
Øzerk, Kamil
(2022).
STERKE OPPLÆRINGSMODELLER FOR URFOLKSBARN.
-
Øzerk, Kamil
(2022).
NEIS-modellen for språklæring og innholdsforståelse.
-
Øzerk, Kamil
(2022).
LÆREMIDDLENES DIDAKTIKK.
-
Øzerk, Kamil
(2021).
30-årsjubileet for samelovens språkregler – Hva har man oppnådd og hva gjenstår?
Sagat.
-
Øzerk, Kamil
(2019).
Socioeconomic factors in the prevalence of Autism in Norway .
-
Øzerk, Kamil
(2019).
The Role of Vocabulary in Language Development.
-
Øzerk, Kamil
(2019).
Curriculum Reforms and Language Policy in Norway.
-
Øzerk, Kamil
(2017).
Editorial.
International Electronic Journal of Elementary Education.
ISSN 1307-9298.
10(2),
p. i–i.
-
Øzerk, Kamil; Ala'i-Rosales, S. & Eikeseth, Svein
(2016).
Introduction to the Special Issue on Autism Spectrum Disorders Approaches to Training, Teaching, and Treatment.
International Electronic Journal of Elementary Education.
ISSN 1307-9298.
9(2),
p. 239–242.
-
Øzerk, Kamil
(2014).
Dear IEJEE reader.
International Electronic Journal of Elementary Education.
ISSN 1307-9298.
6(2).
-
Øzerk, Kamil
(2012).
Barn med autisme spekter fortyrrelser (ASF)- En barnegruppe som fortjener større oppmerksomhet.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
4-2012(4-2012),
p. 84–85.
-
Øzerk, Kamil
(2012).
Samiske barns opplæring i perioden 1992-2012 - Utviklingen og utfordringer.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
3-2012(3-2012),
p. 88–89.
-
Øzerk, Kamil
(2012).
En språkpolitikk basert på fakta.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
2-2012(2-2012),
p. 86–88.
-
Øzerk, Kamil
(2012).
Minoritetsspråklige elever og opplæringslovens paragraf 2-8.
Bedre Skole.
ISSN 0802-183X.
1-2012(1-2012),
p. 90–92.
-
Beck, Christian Watkin; Engen, Thor Ola; Østerud, Svein; Øzerk, Kamil & Aasen, Joar
(2010).
Sosialiseringsteoretikeren Anton Hoëm - en internasjonal plassering.
In Hoem, Anton (Eds.),
Sosialisering - kunnskap - identitet.
Oplandske Bokforlag.
ISSN 978-82-7518-184-6.
p. 1–28.
-
Øzerk, Kamil & Meral, Øzerk
(2009).
"Increasing learning autcomes of children with Asperger's Syndrome and Attention Deficit Disorders (ADD) by utilizing their learning style preferences".
-
Øzerk, Kamil
(2006).
Sampedagogen.
[Internet].
Utdanning.
-
Øzerk, Kamil
(2006).
Læreplanreformen og pedagogiske utfordringer i forbindelse med læremiddelutvikling.
-
Øzerk, Kamil
(2005).
Ta vare på det tospråklige potensialet.
Utdanning.
ISSN 1502-9778.
p. 23–30.
-
Øzerk, Kamil
(2004).
Lynrask Læring.
[Newspaper].
Aftenposten.
-
Øzerk, Kamil
(2004).
Sorun cocuklar degil, sistem! (Det er ikke barna som er problemet, men systemet!).
[Newspaper].
SABAH.
-
Øzerk, Kamil
(2004).
Øgrenim Programlarinda Yapilandirici Yaklasim (Det konskruksjonistiske tilnærmingen i læreplaner).
-
Øzerk, Kamil
(2004).
SPRÅKLIGE MINORITETER OG SPRÅK- PERSPEKTIVER PÅ ANDRESPRÅKTILEGNELSE.
-
Øzerk, Kamil
(2003).
Tospråklige minoriteter taper kunnskapskampen i skolen.
[Radio].
NRK Dagsnytt.
-
Øzerk, Kamil
(2003).
Språklige minoriteter i småskoletrinnet i L97-skolen.
[Newspaper].
Norge.
-
Øzerk, Kamil
(2003).
Sirkulær tenkning i opplæring av minoriteter.
-
Øzerk, Kamil
(2003).
Teaching of Language - Contribution from Russian researchers.
-
Øzerk, Kamil
(2000).
Det å brenne for mange ting.
Nationen.
ISSN 0805-3782.
p. 20–20.
-
Øzerk, Kamil
(2000).
Nasjonen og det nasjonale.
Nationen.
ISSN 0805-3782.
p. 20–20.
-
Øzerk, Kamil
(2000).
Tospråklighet og tospråklige generasjoner.
Nationen.
ISSN 0805-3782.
p. 16–16.
-
Øzerk, Kamil
(2000).
Barn med krigsopplevelser i Osloskolen.
[Radio].
NRK-Morgennytt : NRK-TV.
-
Øzerk, Kamil
(2000).
Barn fra krigsherjede hjemland.
[Radio].
Tidsskriftet SKOLEFOKUS : Tidsskriftet SKOLEFOKUS.
-
Øzerk, Kamil
(2000).
Flyktningebarn fra krigsområder sliter på skolen.
[Radio].
Dagsavisen VÅRT LAND : dagsavisen VÅRT LAND.
-
Øzerk, Kamil
(2000).
L97, Natur- og miljøfag og tospråklige minoriteter.
-
Todal , Jon; Øzerk, Kamil & Garthus Kvåle, Karen Marie
(2011).
Rapport om språkskifte i Valdres og Sogn og Fjordane.
Noregs Målla.
-
Dale, Erling Lars & Øzerk, Kamil
(2009).
Underveisanalyser av Kunnskapsløftets Intensjoner og Forutsetninger.
Universitetet i Oslo.
-
Øzerk, Kamil
(2008).
Primary Curriculum and Assessment: England and Other Countries. I: Primary Review Research Survey 3/1, Cambridge: The University of Cambridge.
The University of Cambridge.
ISSN 978-1-906478-18-6.
-
-
Øzerk, Kamil & Larsen, Wenche
(2000).
Situasjonsbilder i den videregående skolen.
Pedagogisk psykologisk tjeneste i Oslo.
ISSN 82-7994-001-4.