CSI på skolen: Elever løser krimgåter

Aftenposten har besøkt Fyrstikkalleen skole hvor elever, lærere og forskere fra InterMedia utforsker digital læring på laboratoriet.

(Foto: Siena College og Lin Stensrud)

Pedagoger vet mye om hvordan elever lærer med tradisjonelle undervisningsmetoder. Hva skjer når klasserom og bøker suppleres med digitale omgivelser, datamaskiner og vitenskapelig metode?

Det kan du lese mer om i Aftenpostens Innsikt-artikkel Elever løser gamle krimgåter (28.10.2011).

Den handler om hvordan det gikk da elever ved Fyrstikkalleen skole lærte om genteknologi gjennom å løse krimgåter ved hjelp av digitale teknologier i laboratoriet.

EU-prosjekt

Prosjektet er en del av arbeidet med å utvikle en digital og internasjonal læringsomgivelse for naturfag hvor InterMedia ved Universitetet i Oslo samarbeider med en rekke forskningsmiljøer i Europa.

Læringsomgivelsen kalles SCY lab: Science Created by You og er finansiert av EU. Prosjektleder ved InterMedia er Anders Kluge.

Publisert 8. des. 2011 10:22 - Sist endret 17. juni 2013 15:53