Forskningsarrangementer

Kommende

Tid og sted: , University of Oslo, Blindern campus, Helga Eng building

Welcome to the 10th Nordic Curriculum Theory Conference: «Tightrope Walk between Fields and Forms of Knowledge». The conference takes place at the Faculty of Educational Sciences, University of Oslo.

Tidligere

Tid og sted: , University of Oslo, campus Blindern, Helga Eng building, auditorium 1

Meet scholars with outstanding contributions to research on children’s language learning and development at this open conference.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Ammar Bahadur Singh ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Teaching and Learning in an Institutional Massive Open Online Course: Implications for Agency in Online Pedagogy" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Ammar Bahadur Singh ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: In what ways can digital learning environments challenge teachers professional identity?

Tid og sted: , Universitetet i Oslo, Blindern, Helga Engs hus, aud 3

Hvem var Helga Eng og hva bidro hun med til pedagogikkfaget? Velkommen til åpent foredrag om kvinnen som grunnla det som i dag er Institutt for pedagogikk.

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus

Cand Polit Turid Løyte Harboe ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "«… dyktiggjøre til at danne mennesker» En kritisk studie av endringer i norsk lærerutdanning 1930–2010" for graden doctor philosophiae (dr. philos.).

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus

Cand Polit Turid Løyte Harboe ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesninger over oppgitte emner: 

10.00-10.45 Prøveforelesning over selvvalgt emne: Lærerindernes betydning. Norges lærerinneforbunds bidrag til den norske offentligheten (1912-1940).

11.00-11.45 Prøveforelesning over oppgitt emne: Nordiske trender i lærerutdanningen gjennom de siste femti år.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Anniken Hotvedt Sundby ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Kunnskapsspørsmålet i læreplanen i norsk. En studie av styringsdokumenter og forståelser blant norsklærere i videregående skole" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Anniken Hotvedt Sundby ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Hvilke ulike alternative posisjoner finnes i internasjonal læreplanforskning når det gjelder kunnskapsspørsmålet i læreplaner og hvilke mulighetsrom gir disse for norsklærerens undervisning?"

Tid og sted: , Universitetet i Oslo, Blindern, Helga Engs hus, rom 241

Hvordan gjør pedagogikk og utdanningsvitenskap demokratiet mulig? Velkommen til åpent seminar om utdanning og demokrati.

Tid og sted: , Room 241, Helga Eng building, Campus Blindern

Welcome to «Designing for situated computational thinking with computational things», an open guest lecture by Professor Nina Bonderup Dohn from University of Southern Denmark.

Tid og sted: , Domus Bibliotheca

Skal norske studenter få tilgang til pensum på papir eller i digitalt format? Hvordan lærer de best? Og hvem skal bestemme hva som er tilgjengelig?

Tid og sted: , Niels Henrik Abels hus, 1. etg

Join us for an exciting book launch event on Monday, April 22, 2024, at the University of Oslo! We are thrilled to present the new book, "Rektor som rettsanvender - juridisk tenkning som verktøy for ledelse i skolen," authored by Ann-Elisabeth Gunnulfsen and Jeffrey B. Hall.

Tid og sted: , University of Oslo, campus Blindern, Helga Eng building, room 241

We welcome you to this open seminar where Professor Mutlu Cukurova will talk about Learning, Analytics, and Artificial Intelligence in Education. 

Tid og sted: , Auditorium 1, Georg Sverdrups hus

In this lecture Catherine Malabou will explore educational and aesthetic questions around the possibility of representation based on the discussion between Lyotard and Rancière. Her reflections start with her very recent book Stop Thief! Anarchism and Philosophy (2023).

Tid og sted: , Seminar room 231, Helga Engs hus

Welcome to this seminar where you will be able to discuss educational questions around intelligence, IQ and AI with French philosopher Catherine Malabou.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Elisabeth Josefine Lackner ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Governing for Quality – A Study of the Governance of Quality in Norwegian Higher Education" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Elisabeth Josefine Lackner ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Why should we care about quality in higher education?

Tid og sted: , Helga Engs hus, Auditorium 2

Master i utdanningsledelse Kristin Belt Skutlaberg ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning  vil forsvare sin avhandling: "Å være rektor i arbeid med langvarige saker knyttet til elevers psykososiale skolemiljø – mellom pedagogikk, etikk og juss" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Kenneth Pettersen ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Early Childhoods in the Postdigital Inquiry into the Literacies of Young Children’s Contemporary Play with New Media Technologies" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Kenneth Pettersen ved Institutt for pedagogikk, avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "How might a sociomaterial perspective on digital play be applied or adapted to meet the needs and concerns of older students in secondary and higher education?"

Tid og sted: , Helga Eng's building, room 241, UiO campus Blindern

In this open lecture David Guile offers a ‘Recontextualised’ Connectionist and Vygotskian Perspective on human and machine learning.

Tid og sted: , 231, Helga Eng's House

This lecture revisits experiences with digital education during the Corona crisis and beyond. Claudia Schumann explores the ideas of absent bodies and the politics of touch.

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Eng's House

The ideals of economic and personal progress and growth are slowly destroying the planet we inhabit and its inhabitants along with it. At the same time education – often seen as the solution to this problem - is slowly being suffocated by the very same ideals. How could we think differently about education?

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Idealene om økonomisk og personlig fremgang og vekst ødelegger planeten vi bor på og dens innbyggere. Utdanning blir ofte sett som løsningen på dette problemet, men også den blir sakte kvalt av de samme idealene. Hvordan kan vi tenke utdanning annerledes?