Forskningsarrangementer
Kommende
Welcome to the 10th Nordic Curriculum Theory Conference: «Tightrope Walk between Fields and Forms of Knowledge». The conference takes place at the Faculty of Educational Sciences, University of Oslo.
Tidligere
Meet scholars with outstanding contributions to research on children’s language learning and development at this open conference.
Master Ammar Bahadur Singh ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Teaching and Learning in an Institutional Massive Open Online Course: Implications for Agency in Online Pedagogy" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Ammar Bahadur Singh ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: In what ways can digital learning environments challenge teachers professional identity?
Hvem var Helga Eng og hva bidro hun med til pedagogikkfaget? Velkommen til åpent foredrag om kvinnen som grunnla det som i dag er Institutt for pedagogikk.
Cand Polit Turid Løyte Harboe ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "«… dyktiggjøre til at danne mennesker» En kritisk studie av endringer i norsk lærerutdanning 1930–2010" for graden doctor philosophiae (dr. philos.).
Cand Polit Turid Løyte Harboe ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesninger over oppgitte emner:
10.00-10.45 Prøveforelesning over selvvalgt emne: Lærerindernes betydning. Norges lærerinneforbunds bidrag til den norske offentligheten (1912-1940).
11.00-11.45 Prøveforelesning over oppgitt emne: Nordiske trender i lærerutdanningen gjennom de siste femti år.
Master Anniken Hotvedt Sundby ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Kunnskapsspørsmålet i læreplanen i norsk. En studie av styringsdokumenter og forståelser blant norsklærere i videregående skole" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Anniken Hotvedt Sundby ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Hvilke ulike alternative posisjoner finnes i internasjonal læreplanforskning når det gjelder kunnskapsspørsmålet i læreplaner og hvilke mulighetsrom gir disse for norsklærerens undervisning?"
Hvordan gjør pedagogikk og utdanningsvitenskap demokratiet mulig? Velkommen til åpent seminar om utdanning og demokrati.
Welcome to «Designing for situated computational thinking with computational things», an open guest lecture by Professor Nina Bonderup Dohn from University of Southern Denmark.
Skal norske studenter få tilgang til pensum på papir eller i digitalt format? Hvordan lærer de best? Og hvem skal bestemme hva som er tilgjengelig?
Join us for an exciting book launch event on Monday, April 22, 2024, at the University of Oslo! We are thrilled to present the new book, "Rektor som rettsanvender - juridisk tenkning som verktøy for ledelse i skolen," authored by Ann-Elisabeth Gunnulfsen and Jeffrey B. Hall.
We welcome you to this open seminar where Professor Mutlu Cukurova will talk about Learning, Analytics, and Artificial Intelligence in Education.
In this lecture Catherine Malabou will explore educational and aesthetic questions around the possibility of representation based on the discussion between Lyotard and Rancière. Her reflections start with her very recent book Stop Thief! Anarchism and Philosophy (2023).
Welcome to this seminar where you will be able to discuss educational questions around intelligence, IQ and AI with French philosopher Catherine Malabou.
Master Elisabeth Josefine Lackner ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Governing for Quality – A Study of the Governance of Quality in Norwegian Higher Education" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Elisabeth Josefine Lackner ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Why should we care about quality in higher education?
Master i utdanningsledelse Kristin Belt Skutlaberg ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling: "Å være rektor i arbeid med langvarige saker knyttet til elevers psykososiale skolemiljø – mellom pedagogikk, etikk og juss" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Kenneth Pettersen ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Early Childhoods in the Postdigital Inquiry into the Literacies of Young Children’s Contemporary Play with New Media Technologies" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Kenneth Pettersen ved Institutt for pedagogikk, avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "How might a sociomaterial perspective on digital play be applied or adapted to meet the needs and concerns of older students in secondary and higher education?"
In this open lecture David Guile offers a ‘Recontextualised’ Connectionist and Vygotskian Perspective on human and machine learning.
This lecture revisits experiences with digital education during the Corona crisis and beyond. Claudia Schumann explores the ideas of absent bodies and the politics of touch.
The ideals of economic and personal progress and growth are slowly destroying the planet we inhabit and its inhabitants along with it. At the same time education – often seen as the solution to this problem - is slowly being suffocated by the very same ideals. How could we think differently about education?
Idealene om økonomisk og personlig fremgang og vekst ødelegger planeten vi bor på og dens innbyggere. Utdanning blir ofte sett som løsningen på dette problemet, men også den blir sakte kvalt av de samme idealene. Hvordan kan vi tenke utdanning annerledes?