Åpent fagseminar og feiring av Kamil Øzerk

Velkommen til et åpent seminar som feirer professor og 70-årsjubilant Kamil Øzerks faglige bidrag gjennom en årrekke.

portrett av mann
Professor Kamil Øzerk. Foto: UiO

Professor Kamil Øzerk fyller 70 år høsten 2024. Øzerk har vært ansatt ved Institutt for pedagogikk i en årrekke,  og har gitt et vesentlig bidrag til pedagogikkfaget.

Kamil Øzerk har blant annet forsket på tospråklighet i skolen, lesing og læring av læreboktekster, kommunikasjonsvansker hos barn med autismespektrumsforstyrrelser, foruten spørsmål relatert til samisk utdanning og revitalisering av språk.

Instituttet inviterer til et åpent seminar som gjør stas på jubilanten. Alle som ønsker å komme, er velkommen. Meld deg på innen 1. oktober.

Påmelding

Program

• 14.15–14.30: Velkommen ved Berit Karseth, Vibeke Grøver og Inga Bostad (professorer ved Institutt for pedagogikk).
  • 14.30–15.30: "Samisk utdanning og samiske læreplaner: Perspektiver og problemstillinger". Ved førsteamanuensis Hege Merete Somby, Institutt for samiske lærerutdanninger, Samisk høgskole/ Sámi allaskuvla. Det vil bli åpnet for spørsmål og diskusjon.
  • 15.30–16.00: "Noen uforglemmelige opplevelser i mitt akademiske liv" ved professor Kamil Øzerk.
  • 16.00–17.30: Mottakelse

Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo