Forskningsarrangementer - Side 6

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus, Blindern

Master Suitbert Emil Lyakurwa vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Universal design for learning towards achieving inclusive higher education in Tanzania.

Cand.polit. Ann Merete Otterstad vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.

Avhandlingens tittel er:

Å stå i trøbbelet. Kartograferinger av barnehageforskningens metodologier. Postkvalitative passasjer og (ny)empiriske brytninger.

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Cand.polit. Thomas Eri vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Teacher and librarian partnerships in literacy education: Contradictions, Barriers and Opportunities.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Welcome to open lecture with Professor Marianna Papastephanou. Introduction by Professor Torill Strand, comments by Professor Inga Bostad.

Tid og sted: , Room 231 Helga Engs hus

Welcome to this open lecture held by Professor Allison Littlejohn from The Open University in the UK.

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Master Fesseha Abadi Weldemichael vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Integrated Functional Adult Literacy Education for Empowerment and Sustainable Development in Ethiopia. A Comparative Study of Tigray and Amhara Regions.

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus, Blindern

Master Kristin Rogde vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Improving children's linguistic comprehension skills. A systematic review and a randomized controlled trial.

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Master Christine Ijino Oyenak vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Decentralisation and Multiculturalism in the Sudan/ South Sudan. An Analysis of the Policy and Practice of Multicultural Education in Selected Public Primary Schools in South Sudan.

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Master Ann Elisabeth Gunnulfsen ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:

Micro Policy Making in Schools. Use of National Test Results in a Norwegian Context.

Tid og sted: , Georg Sverdrups hus at Blindern Campus, Undervisningsrom 1

Presenter:  Anders Molander

Tid og sted: , Helga Eng Hus, at Blindern Campus, room 232

Presenter: Professor Teboho Moja 

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Master Niri Talberg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:

Unge pokerspillere. Læringsprosesser mellom utdanning og stigmatisering.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus, Blindern

Master Irina Engeness ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:

Learning and Teaching with Digital Tools: Insights for Learning Arising from the Cultural-Historical Theory.

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus, Blindern

Master Caroline Cruaud ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:

The Playful Frame. Design and use of a gamified application for foreign language learning.

Tid og sted: , Helga Eng Hus, at Blindern Campus, room U31

Presenters: Heidrun Allert

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Cand.polit. Eva Elisabeth Hessevaagbakke vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Mandag 4. desember 2017

Avhandlingens tittel er:

Kjennetegn ved sykepleieres pedagogiske kompetanse.

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Master Jarmila Bubikova-Moan vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Torsdag 23. november 2017

Avhandlingens tittel er:

Discursive portraits of language, literacy and learning: emerging bilinguals in Norway.

Tid og sted: , Auditorium 2, Georg Sverdrups hus, Blindern

Master Solveig Roth vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Onsdag 21. juni 2017

Avhandlingens tittel er:

Educational trajectories in Cultural worlds: An ethnographic study of multiethnic girls across different levels of schooling.

Tid og sted: , Auditorium 2, Kristine Bonnevies hus Blindern

Cand.philol. Ingvill Krogstad Svanes vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Onsdag 14. juni 2017

Avhandlingens tittel er:

Individuell veiledning på barnetrinnet - Hva gjør læreren når elevene arbeider individuelt i norsktimene?

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus, Blindern

Mag.art. Vidar Grøtta vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Tirsdag 23. mai 2017

Avhandlingens tittel er:

The transformation of humanities education. The case of Norway 1960-2000 in a systems-theoretical perspective.

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus, Blindern, Universitetet i Oslo

Per Hetland vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.

Fredag 12. mai 2017 kl 10.15 Auditorium 2, Helga Engs hus, Blindern.

Avhandlingens tittel er:

Rethinking the Social Contract between Science and Society: Steps to an Ecology of Science Communication.

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Cand.polit. Jan Erik Dahl vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Fredag 17. mars 2017

Avhandlingens tittel er:

Digital annotation: An empirical and conceptual study of an emerging medium for communication and learning.

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus, Blindern, UiO

Master Kristine Høeg-Karlsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Torsdag 24. november 2016

Avhandlingens tittel er:

Feedback under lupen. Utvikling og utprøving av en modell til bruk i forskning på feedback i høyere utdanning.

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus, Blindern, UiO

Master Jane Barongo Bakahwemama vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Fredag 4. november 2016

Avhandlingens tittel er:

Change of Language of Instruction for Science and Mathematics in Grade Five in Zanzibar: What was the Reasoning Behind the Policy Change?

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern, UiO

Cand.ed. Helene Fulland  vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Fredag 21. oktober 2016

Avhandlingens tittel er:

Language minority children’s perspectives on being bilingual - On ‘bilanguagers’ and their sensitivity towards complexity.