Forskerprofilen: Peter Maassen

Peter Maassen har over 25 års erfaring fra forskning på høyere utdanning og er i dag en av verdens ledende forskere innenfor studier av endring i høyrere utdanning.

Peter Maassen, Foto: Shane Colvin

Peter Massens karriere startet i 1984 som assisterende professor ved Avdeling for offentlig politikk og offentlig administrasjon ved Universitetet i Twente, Nederland.

I 1986 gikk han over i en forskerstilling ved Center for Higher Education Policy Studies (CHEPS), og i 1997 ble han direktør samme sted.

I år 2000, etter 15 år ved CHEPS, flyttet familien til Oslo. Peter Maassen er i dag forskingsleder ved Pedagogisk forskningsinstitutt og direktør for The Higher Education Development Association (Hedda)

Av verv utenfor UiO kan styrevervet ved Høgskolen i Oslo trekkes frem

I 2009 ble Maassen kåret til "Teacher of the Year» av studenter ved UV-fakultet, og i 2010 fikk PFI UiO`s læringsmiljøpris for masterprogrammene Maassen koordinerer.

Publisert 8. nov. 2010 08:28 - Sist endret 2. mars 2023 10:12