Prosjekter ved Institutt for pedagogikk (avsluttede)
- A
- A comparative study of linguistic diversity in the schools and educational policies in Norway and California, USA
- Ahus - Knowledge creation and production processes in transforming social practice
- Ahus - Standardized work descriptions
- Analyse av reformens forutsetninger
- ARK&APP
- Autisme spekter forstyrrelser, PPT og kompetanseheving på individ- og systemnivå
- Autisme: spektrumforstyrrelser, kommunikasjon og pedagogiske tiltak
- B
- C
- CALIBRATE - Calibrating eLearning in Schools
- CAMO: Cultural Awareness in Military Operations
- Classroom Discourse and Text Comprehension
- Co-design av e-læringverktøy (ph.d- prosjekt)
- Collaborative learning through creating shared knowledge artefacts (ph.d- prosjekt)
- Complex challenges - collective responses
- CONTACT: Communicating Organizations in Networks of Art and Cultural Heritage Technologies
- COOL - Comprehensive Object-Oriented Learning
- Crossing Institutional Practices in Teacher Education
- D
- Designing Design
- Developing Learning Designs for Differentiated Education for GT-students in a Makerspace Setting (GT-make)
- Developmental Work Research in the Health Care Sector
- DICAP-Ullern
- DiDiAC - Digitale dialoger på tvers av fag
- Didiac: Samtavla innovasjon
- Digitale dialoger (ph.d- prosjekt)
- Digitale dialoger (ph.d- prosjekt)
- Discourse, language and ICT in the mathematics classroom
- Discourses of responsibility in pre-service teacher education (ph.d- prosjekt)
- Diversity in the Schools and trends in educational policies – A comparativ study of Norway and New Zealand
- E
- Early childhood education as a tool to offset the detrimental long-term effects of early exposure to poverty
- Early Years Literacy Program i norsk skole
- EduAction - Students' knowledge constructions in science using computer-based 3D models
- Elevenes oppfatning av ungdomsskolen
- Elevprodukt: Elevproduserte læringsobjekter i naturfag
- ENABLE - Higher Education and Multimedia in Special Needs Education and Rehabilitation
- Engagement & Communication in Digital Cultural Environments
- Engasjement i undervisning
- Er politisk sosialisering i hjemmet en fordel for ungdommens utdanningsprestasjoner og ambisjoner?
- EssayCritic
- Etablering av referanseverdier for et spørreskjema om temperament
- Etisk politisk dannelse (Bildung)
- Etisk-politisk danning. En kritisk lesning av Alain Badiou
- European Flagship Universities: balancing academic excellence and socio-economic relevance (FORFI)
- European integration in higher education and research in the Western Balkans (NORGLOBAL)
- Evidensbasert praksis
- Explorations in Digital Design
- F
- Fagplaner og fagdidaktikk
- Foreldremeninger om skolen
- Foreldres oppfatning av grunnskolen
- Formativ vurderingspraksis i Canvas
- Fortellinger om utdanningsvalg blant unge med innvandrerforeldre. En narrativ tilnærming til "innvandrerdrivet" i valget av høyere utdanning (ph.d- prosjekt)
- Forutsetninger i G-teori
- Framtidsorientering (FTO) og temperament
- G
- H
- I
- I samspillet mellom ferdighet og vilje
- ICT and Language in Tanzanian Academia (ph.d.- prosjekt)
- ICT-supported Information and Communication Services for Patients and Relatives during recovery
- ICT-UCT - Information Communication Technologies in University Communities of Teaching
- IKT-basert aktiv læring av statistikk
- Individualised Teaching in Secondary Classrooms (ph.d.- prosjekt)
- Industridesignernes kompetanseutvikling og læreingsprosesser (ph.d.-prosjekt)
- INVENTIO - Theory and Practice of Designing Digital Genres for Learning and Leisure
- K
- Kampen om texten
- KIFF: Kunnskapsbasert IF
- KIKK
- KILT-ED: A Longitudinal Mixed Methods Study of Student Teachers’ Beliefs About Knowledge, Intelligence, Learning and Teaching
- Knowledge Construction Across Work Settings
- Knowledge Creation Inside and Outside the Organization: User-driven innovation and Inter-organizational learning (ph.d- prosjekt)
- Kodesnakk: Programmeringsopplæring med interaktive screencaster
- Kognitive og motivasjonelle prosesser i multippel tekstforståelse
- Kollegaveiledning i undervisning og veiledning (PeTS)
- Kompetent Bonde
- KP-Lab: Knowledge Practices Laboratory
- Kritisk lesing og læring i informasjons samfunnet
- Kulturkampen om lærerne - en genealogisk undersøkelse (ph.d.-prosjekt)
- Kunnskapspraksiser i lærerprofesjonen (ph.d.-prosjekt)
- Kvalitet og endring i høyre utdanning
- L
- L3D-SecondLife
- Language Minority Students’ Text Comprehension
- Learning and ICT in Media Education Classrooms
- Learning science across school and museums
- Learning with computer-based inquiry environments
- Lesing av multiple tekster på ungdomstrinnet (ph.d.-prosjekt)
- Læreplaner som styring: en sammenligning av grunnskolen i Finland og Norge (Ph.d- prosjekt)
- Læreplanpolitikk og læreplantradisjoner - mellom globale og lokale problemstillinger
- Læreres motivasjonsstil: En internasjonal studie
- Lærerkulturer i Norden
- Læring på tvers: Unges kunnskapspraksiser i skole og fritid
- Læringsbaner i kunnskapssamfunnet (LiKE)
- Læringsobjekter som støtter konstruktivisme og generiske ferdigheter (LOC21)