Om prosjektet
I dette prosjektet sammenligner vi hvordan lærere fra ulike trinn og fag re-designer oppgaveark. Vi er interessert i finne ut at hvilken design avgjørelser lærene tar, samt hvorfor.
Alle lærene som deltar får utdelt et sett med oppgaveark. Lærene som deltar i prosjektet velger ett oppgaveark som de skal prøve ut i forbindelse med lesing i en fagtime. Vi ønsker at lærene tilpasser det valgte oppgavearket til sitt fag og sine elver, prøver det ut med elevene, og tilslutt reflekterer over om det trenges å tilpasses videre.
Vil du delta i forskningsprosjektet?
Vi inviterer lærere i alle fag (fra 4. klasse og oppover) til å delta. For å delta eller lære mer om prosjektet, send en e-post til Joshua Lawrence eller forskningsassistent Jenny Thorbjørnsen (jmthorbj@student.uv.uio.no).
Sammarbeid
Prosjektet sammarbeider med Reading Ways som står for oppgavearkene og helper til med å re-designe dem.
Finansiering
Prosjektet er finansiert av TextDIM.