Nå skal et brukerpanel vise vei

IPED har opprettet et brukerpanel bestående av representanter fra arbeidslivet. Tanken er at bedre innsikt vil gi enda mer relevante studier og økt rekruttering.

Illustrasjon av hender som gir bort et feedback skilt. Vektor.

Illustrasjon: Pixabay

Lytter til ulike bransjer

Brukerpanelet er satt sammen av deltakere fra ulike bransjer hvis fellesnever er at alle ansetter fagpedagoger. Departement og direktorat, Pedagogisk psykologisk rådgivningstjeneste, forlagsbransjen, varehandelen, interesseorganisasjoner, IKT og konsulentbransjen, for å nevne noen. I tillegg består panelet av noen nåværende og helt nyutdannede studenter.

Vil ha gode råd

–  Det vi vil ha svar på er blant annet hvordan instituttet vårt fremstår utad, sier instituttleder Ola Erstad. Hvilke styrker og svakheter har vi? Hvilke kompetanser besitter studentene våre når de kommer ut i arbeidslivet, og hva er det de eventuelt mangler? Hvilke kompetanser mener brukerpanelet vil være viktige i et fremtidig arbeidsliv? Og hvordan bør vi profilere oss?

Panelet hadde sitt første møte i midten av september og kommer til å samles regelmessig.

– Det skal bli spennende å se hvilke innspill vi får og ikke minst hva vi kan ta med oss videre, sier Erstad.

Av Ulf Grefsgård
Publisert 9. okt. 2019 18:07 - Sist endret 2. des. 2019 16:06