– Dette er pedagogenes tiår

Dette er pedagogenes tiår, sier Lasse Hamre, direktør for forretningsutvikling i Task. Bedrifter og arbeidsplasser må til stadig tenke på utvikling, og for å henge med i endringene trenger de en pedagog!

Studenter rundt et bord. Foto.

Pedagogikkstudenter har gode muligheter i arbeidslivet. Foto: Shane Colvin/UiO

Dekker et behov der ute

I videoen under kan du se hva Lasse Hamre tenker om pedagogens rolle, og hva tidligere IPED student Benedicte Ditlev-Simonsen forteller om sin egen vei inn i arbeidslivet.

Mange spennende veier med pedagogikk

Ved Institutt for pedagogikk tilbyr vi spennende utdanninger som gir gode muligheter videre i akademia og i arbeidslivet.

Les karriereintervjuene fra våre tidligere studenter for å se hva du kan gjøre med en bachelor i pedagogikk.

Se også hva du kan gjøre med en master i pedagogikk med studieløp innen Kommunikasjon, design og læringKunnskapsutvikling og læring i arbeidslivetPedagogisk-psykologisk rådgivning, og Utdanning, danning og oppvekst.

Nytt internasjonalt mastergradsprogram fra høsten 2022

Masterprogrammet Higher Education tar opp sitt siste kull i 2021.

Fra og med høsten 2022 kommer vi med ett nytt internasjonalt masterprogram, Master of Education. Dette programmet vil få to studieretninger, Higher Education Studies (HES) og Education and Social Change: Childhood and Youth Studies (ESCY).

Informasjonsmøter

Vi holder også informasjonsmøter om vårt studietilbud på masternivå:

18. mars 2021: Informasjonsmøte for søkere til master i pedagogikk
24. mars 2021: Informasjonsmøte med fagpersoner om masterstudium ved IPED

Kontakt uv-iped-studiesaker@rt.uio.no ved spørsmål.

Av Esra Boncuk
Publisert 9. feb. 2021 07:53 - Sist endret 10. mars 2021 16:54