Arrangementer
Kommende
Welcome to the 10th Nordic Curriculum Theory Conference: «Tightrope Walk between Fields and Forms of Knowledge». The conference takes place at the Faculty of Educational Sciences, University of Oslo.
Tidligere
Det utdanningsvitenskapelige fakultet har gleden av å invitere vårens kandidater på masterprogrammene i Pedagogikk, Spesialpedagogikk, Utdanningsledelse, Education, Higher Education, Special Needs Education og Assessment, Measurement and Evaluation til kandidatmarkering våren 2024!
Institutt for pedagogikk har gleden av å invitere deg som fullfører bachelorgraden våren 2024 til kandidatmarkering. Bli med og feire at du nå har fullført en bachelorgrad!
Meet scholars with outstanding contributions to research on children’s language learning and development at this open conference.
Master Ammar Bahadur Singh ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Teaching and Learning in an Institutional Massive Open Online Course: Implications for Agency in Online Pedagogy" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Ammar Bahadur Singh ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: In what ways can digital learning environments challenge teachers professional identity?
Hvem var Helga Eng og hva bidro hun med til pedagogikkfaget? Velkommen til åpent foredrag om kvinnen som grunnla det som i dag er Institutt for pedagogikk.
Læreren, forskeren og foregangskvinnen Helga Eng hedres med Oslo Byes Vels blå skilt! Velkommen til avduking i Waldemar Thranes gate 42, der Helga Eng bodde fra 1905 til 1932.
Cand Polit Turid Løyte Harboe ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "«… dyktiggjøre til at danne mennesker» En kritisk studie av endringer i norsk lærerutdanning 1930–2010" for graden doctor philosophiae (dr. philos.).
Cand Polit Turid Løyte Harboe ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesninger over oppgitte emner:
10.00-10.45 Prøveforelesning over selvvalgt emne: Lærerindernes betydning. Norges lærerinneforbunds bidrag til den norske offentligheten (1912-1940).
11.00-11.45 Prøveforelesning over oppgitt emne: Nordiske trender i lærerutdanningen gjennom de siste femti år.
Master Anniken Hotvedt Sundby ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Kunnskapsspørsmålet i læreplanen i norsk. En studie av styringsdokumenter og forståelser blant norsklærere i videregående skole" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Anniken Hotvedt Sundby ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Hvilke ulike alternative posisjoner finnes i internasjonal læreplanforskning når det gjelder kunnskapsspørsmålet i læreplaner og hvilke mulighetsrom gir disse for norsklærerens undervisning?"
Hvordan gjør pedagogikk og utdanningsvitenskap demokratiet mulig? Velkommen til åpent seminar om utdanning og demokrati.
Welcome to «Designing for situated computational thinking with computational things», an open guest lecture by Professor Nina Bonderup Dohn from University of Southern Denmark.
Skal norske studenter få tilgang til pensum på papir eller i digitalt format? Hvordan lærer de best? Og hvem skal bestemme hva som er tilgjengelig?
Join us for an exciting book launch event on Monday, April 22, 2024, at the University of Oslo! We are thrilled to present the new book, "Rektor som rettsanvender - juridisk tenkning som verktøy for ledelse i skolen," authored by Ann-Elisabeth Gunnulfsen and Jeffrey B. Hall.
We welcome you to this open seminar where Professor Mutlu Cukurova will talk about Learning, Analytics, and Artificial Intelligence in Education.
In this lecture Catherine Malabou will explore educational and aesthetic questions around the possibility of representation based on the discussion between Lyotard and Rancière. Her reflections start with her very recent book Stop Thief! Anarchism and Philosophy (2023).
Welcome to this seminar where you will be able to discuss educational questions around intelligence, IQ and AI with French philosopher Catherine Malabou.
Master Elisabeth Josefine Lackner ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Governing for Quality – A Study of the Governance of Quality in Norwegian Higher Education" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Elisabeth Josefine Lackner ved Institutt for pedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: Why should we care about quality in higher education?
Velkommen til avslutningskonferanse der vi presenterer forskningsfunn om programmeringsdidaktikk, utforskende og skapende aktiviteter innen realfag, samt elever med stort læringspotensial.
Tre tverrfaglige tema i skolens læreplaner – hvor gode verktøy er de for utdanning for bærekraftig utvikling?
Master i utdanningsledelse Kristin Belt Skutlaberg ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning vil forsvare sin avhandling: "Å være rektor i arbeid med langvarige saker knyttet til elevers psykososiale skolemiljø – mellom pedagogikk, etikk og juss" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Kenneth Pettersen ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Early Childhoods in the Postdigital Inquiry into the Literacies of Young Children’s Contemporary Play with New Media Technologies" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).