Arrangementer - Side 5
Master Wills Kalisha ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling " 'You have to wait.' A hermeneutic phenomenological exploration of unaccompanied minors waiting for asylum response in Norway" for graden Philosophiae doctor.
The aim of this webinar is to explore, challenge and re-think ways of understanding the promotion of justice in, for and through education. Welcome!
Vi ønsker med dette å invitere til et seminar om kollegial veiledning i høyere utdanning.
Vi ønsker med dette å invitere til et seminar om kollegial veiledning i høyere utdanning.
Vil du snakke med fagpersoner om masterprogram ved Institutt for pedagogikk? Da er dette møtet for deg!
Vil du vite mer om masterstudier som tilbys av Institutt for pedagogikk? Da er du velkommen til dette informasjonsmøtet!
Master Joseph Odeke-Nato ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling Information and Communication Technology (ICT) in Teacher Education. Towards facilitating conducive learning environments for learners with visual impairment for graden Philosophiae doctor.
Title: Ethics and Researching Young Children’s Digital Lives and Learning
Title: Researching the datafied child
Master Kjetil Horn Hogstad ved Institutt for Pedagogikk vil forsvare sin avhandling The Plasticity of Bildung – Towards a New Philosophy of Education for graden ph.d.
Welcome to webinar organized by the University of Oslo, Department of Education, in collaboration with the Department of Education, University of Cyprus.
Master Elisabeth Stang Lund ved Institutt for pedagogikk vil vil forsvare sin avhandling "Discrepancies in Texts and Source Evaluation - An Investigation Into How Textual, Format and Individual Factors, Affect Use of Sourcing Strategies" for graden Philosophiae doctor.
Master Mia Cecilie Heller ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling Supporting second-language learning in the early elementary years: A researcher-practitioner approach for graden Philosophiae Doctor.
Har den formelle eksamensavviklingen under nedstengningen av utdanningsinstitusjonene våren 2020 skapt problemer for elevenes og studentenes vei videre?
For tidlig fødte barn har en økt risiko for å utvikle vansker senere i livet. Nå viser ny forskning at umiddelbar veiledning av barnas foreldre kan ha stor betydning både for barnets utvikling og for familielivet senere.
Arrangement på forskningsdagene
Master Caro Seland Kirsebom ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Will you be upset with me? Normativity, framing and complex educational address.
NB! Endret tidspunkt for disputas grunnet tidssoner.
Cand.philol. Alf Gunnar Eritsland vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
Fredag 12. juni 2020 kl 10.15 , Zoom.
Avhandlingens tittel er:
Med skolen som misjonsmark. Den norske vekkingsrørslas satsing på lærarutdanning 1890 – 1946.
Master Eli Tronsmo ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Local curriculum development as knowledge work: A study of collaborative epistemic practices in the teaching profession.
The five year research project, Formation and Competence Building of University Academic Developers (2015-2020), funded by the Research Council of Norway is celebrating its conclusion.
Cand.paed. Ellen Os ved Institutt for pedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Voksnes mediering av jevnaldringsrelasjoner i barnehager. En undersøkelse av voksnes bidrag til samhandling mellom barn under tre år.
Kandidat Erling Framgard vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
Torsdag 23. april 2020 kl 10.15 , Zoom.
Avhandlingens tittel er:
BILDE OG BETYDNINGSPRODUKSJON i Undersøkende praksis - en pedagogisk bildepraksis.