Arrangementer - Side 8
Cand.ed. Ester Fremstad vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Mandag 20. juni 2016
Avhandlingens tittel er:
Taking responsibility toward the public: University academics' imaginaries and experiences.
Master Mari Elken vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 17. juni 2016
Avhandlingens tittel er:
Standardizing education? The development of the European Qualifications Framework and national qualifications frameworks.
Master Jens Jungblut vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 3. juni 2016
Avhandlingens tittel er:
Party Politics in Higher Education Policy - Partisan Preferences, Coalition Positions and Higher Education Policy in Western Europe.
Master Robin Ulriksen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Mandag 15. februar 2016
Avhandlingens tittel er:
The achievement and attainment gap: Influences from home and school.
Master Tove Lafton vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 20. januar 2016.
Avhandlingens tittel er:
Refleksjoner og handlinger i barnehagens møter med teknologi. Sosio-materielle teorier som optikk for (re)konstruksjoner av barnehagepraksiser.
Master Bente Ulla vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Mandag 14. desember 2015.
Avhandlingens tittel er:
Arrangement av kropp, kraft og kunnskap. Ein studie av profesjonsutøvinga til barnehagelæraren.
Cand.polit. Hedvig Skonhoft Johannesen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Torsdag 10. desember 2015.
Avhandlingens tittel er:
Yrkesfaglæreres kulturelle koder. En kvalitativ studie av yrkesfaglæreres kulturelle koder i skoledelen i utvalgte yrkesfaglige utdanningsprogram.
Master Anders Johan Nordahl-Hansen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 20. november 2015.
Avhandlingens tittel er:
Assessment of Language and Social communication in Children With Autism: Measurement Issues.
Master Magnus Hontvedt vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 11. september 2015.
Avhandlingens tittel er:
Simulations in Maritime Training. A video study of the socio-technical organisation of ship simulator training.
Master Robsan Margo Egne vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 4. september 2015.
Avhandlingens tittel er:
Ethiopia in Transition: A Multicultural Education Perspective on Teacher Education Policies, Curricula, and Practices.
Hege Yvonne Hermansen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 26. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Knowledge work in the teaching profession: Opening up the black box of teachers' engagement with Assessment for Learning.
Christina Elde Mølstad vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 17. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
State-Based Curriculum-Making - A Study of Curriculum in Norway and Finland.
Liv Ingrid Håberg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 17. juni 2015.
Avhandlingens tittel er:
Didaktisk arbeid i barnehagen. Kvalitativ studie av korleis assistenter og barnehagelærarar planlegg, gjennomfører og vurderer samlingsstund og femårsklubb.
Alfredo Jornet Gil vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 27. februar 2015.
Avhandlingens tittel er:
The Bodily and Contextual Foundations of Conceptual Coherence and Continuity. Case studies from the teaching and learning of science inquiry.
Rose Ephraim Matete vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
onsdag 17. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Decentralisation in Tanzanian Education and Teacher Accountability. The Case of Primary School Management in Kinondoni Municipality and Mbeya City.
Cecilie Pedersen Dalland vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
tirsdag 16. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Elevaktive arbeidsformer: Hvordan påvirker arbeidsplaner og muntlige framføringer elevers strategier i klasserommet?
Rolf Steier vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 12. desember 2014.
Avhandlingens tittel er:
Embodied Meaning Making and the Museum: Bodies, artifacts, and spaces in sociocultural approaches to museum learning and design.
Wenke Mork Rogne vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 14. november 2014.
Avhandlingens tittel er:
På sporet av meining. Korleis unge lesarar arbeider med multiple, delvis motstridande tekstar. Ein empirisk mixed-methods-studie av sjuandeklassingar sine strategiske aktivitetar.
Elin Borg vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 17. oktober 2014.
Avhandlingens tittel er:
Beyond a dual understanding of gender differences in school achievement: A study of the gender gap among youth in Oslo secondary schools.
Vegard Kvam vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
tirsdag 16. september 2014.
Avhandlingens tittel er:
Skolefronten. En studie av Einar Høigårds pedagogiske engasjement mot nazifisering av det norske utdanningssystemet med vekt på den høyere skole 1940 - 1945.
Crina Damsa vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 18. oktober 2013.
Avhandlingens tittel er:
Knowledge Co-construction and Object-oriented Collaboration. A Study of Learning through Collaborative Construction of Knowledge Objects in Higher Education.
Anders McDonald Sookermany vil forsvare sin avhandling for graden dr.philos.
fredag 27. september 2013.
Avhandlingens tittel er:
On Developing (Post)modern Soldiers - An Inquiry into the Ontological and Epistemological Foundation of Skill-Acquisition in an Age of Military Transformation.
Dorothy Sutherland Olsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 9. august 2013.
Avhandlingens tittel er:
Interdisciplinary Collaboration in Science-based Technologies: Studies of knowledge creation in nanoscience and nanotechnologies.
Brit Bolken Ballangrud vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
mandag 17. desember 2012.
Avhandlingens tittel er:
Kompetanseutvikling som styringsmiddel i videregående skole. En institusjonell analyse av hvordan kompetanseutvikling formes i en lokal kontekst.
Åste Marie Mjelve Hagen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
fredag 14. desember 2012.
Avhandlingens tittel er:
Lesing i kunnskapssamfunnet. En kvantitativ og kvalitativ undersøkelse av studenters strategiske lesing av multiple tekster.