German Garcia Grande

ph.d.-kandidat

Faglige interesser

  • Utvikling av leseferdigheter
  • Morfologisk bevissthet
  • Psykometri (testutvikling)
  • Læringsmiljø i hjemmet
  • Strukturell modellering (SEM)
  • Item Respons Theroy (IRT)
  • R- The R project for statistical computing 

Undervisning

PED1010 Metode 1

PED1020 Metode 2

PED2104 Interventions and research-based knowledge in practice

PED2102 Språk, flerspråklighet og tekstforståelse

Bakgrunn

  • 2018–2023: Doktordragsstipendiat ved IPED
  • 2016–2018: Forskningsassistent ved IPS og IPED
  • 2016–2018: Master i Spesialpedagogikk- fordypning i spesifikke lærevansker
  • 2014–2016: Bachelor i Spesialpedagogikk

 

 

Emneord: Pedagogikk, Leseforståelse og tekstbasert læring, Metode

Publikasjoner

Se alle arbeider i Cristin

  • Melby-Lervåg, Monica; Amland, Tonje; Grande, German; Scherer, Ronny & Lervåg, Arne (2023). Does language underlie mathematical skill development? A systematic review and meta-analysis of concurrent and longitudinal predictors .
  • Grande, Germán García & Diamanti, Vassiliki (2019). Development of Early Morphological Awareness in Norwegian Children: From Epi-linguistic Control to Meta-linguistic awareness of Inflectional and Derivational Morphology.

Se alle arbeider i Cristin

Publisert 1. aug. 2018 11:04 - Sist endret 19. apr. 2024 12:44

Prosjekter