Faglige interesser
- Begreper og konsepter innenfor sosiokulturelle tilnærminger til læring, herunder dialog, stilling- og perspektivtaking, diskurs.
- Kvalitative metoder
- Læringsteknologi
Jeg forsker på bruk av kunstig intelligens for læring og deltar i innovasjonsprosjektet «Læring i algoritmenes tidsalder» (LAT). Prosjektet utforsker hvordan lærere og elever i Asker kommune kan bruke programvare som bygger på kunstig intelligens i undervisningen. Jeg er spesielt interessert i hvordan generativ kunstig intelligens kan fungere som aktør i dialoger med elever og lærere.
Undervisning
Yrkesbakgrunn
- 2024–d.d.: Stipendiat, Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo (UiO)
- 2023 (høst): Rådgiver, IDEA (Innovasjon og digitalisering i utdanning), UiO
- 2022–2023: Vitenskapelig assistent, Institutt for pedagogikk, UiO
- 2021–2022: Timelærer i videregående skole, Oslo kommune
- 2016–2020: Grunnskolelærer med IKT-ansvar, Oslo kommune
Utdanningsbakgrunn
- 2023: Mastergrad i pedagogikk. Studieretning Kommunikasjon, design og læring, UiO
- 2016: Mastergrad i skolerettet utdanningsvitenskap med fordypning i norskdidaktikk, Høyskolen i Oslo og Akershus/OsloMet
- 2015: Grunnskolelærerutdanning, Høyskolen i Oslo og Akershus/OsloMet