Min forskningsinteresse er barns språklige utvikling. For tida undersøker jeg sammenhengen mellom ulike sider ved samhandling i familier og barns utvikling av ordforråd. Jeg ser for eksempel på barnas spørsmål i samtaler rundt middagsbordet og på mødres bruk av språklige idiomer (uttrykk med ikke-bokstavelig, gjerne billedlig, mening) når de leser sammen med barna.
Det overordnede målet med doktorgradsprosjektet mitt er å generere kunnskap om hvordan småbarn med kinesisk bakgrunn i Norge utvikler sine språk i hjemmet.
Jeg jobber med statistiske modeller som longitudinelle modeller og strukturelle modeller.
Faglige interesser
- Samlesing med foreldre og barn
- Språklig hjemmemiljø
- Tospråklig utvikling
- Tidlig språkutvikling
Bakgrunn
- 2019–d.d.: Doktorgradsstipendiat, Institutt for pedagogikk, Universitetet i Oslo
- Våren 2023: Forskningsopphold/ Recognised Student, Department of Education, University of Oxford, Storbritannia
- 2016–2018: Master of Art in Early Language Education for Intercultural Communication, School of Applied Educational Science and Teacher Education, University of Eastern Finland
- 2015–2016: English as a Second Language (ESL) teacher for barn mellom 3 og 12 år, Kina
Undervisning
- PED4011 - General Methods and Data Analysis / Statistics (2019–2023)
- PED2104 - Interventions and Research-based Knowledge in Practice ( 2020–2023)
- MIED2010 - Research Methods I / Quantitative research (2023)
- PED1020 - Method 2 (2020–2021)