Min forskning dreier seg om fundamentale filosofiske spørsmål i pedagogikken. Jeg er interessert i hva vi mener med "forandring", og hvordan kan vi forstå danning og utdanning som noe som angår en levende kropp i verden. Jeg forsker på hvilke uuttalte antakelser vi har vi om tid, potensiale og makt når vi snakker om pedagogiske spørsmål. Hva sannhet er, og hva har pedagogikk med sannhet å gjøre. Jeg er fascinert av spørsmålet om frihet i danning og utdanning. Jeg er nysgjerrig på hvilket ansvar utdanning egentlig har og bør ha for sosiale forskjeller. Nå som demokratiet og økologien er i krise, og den teknologiske utviklingen velter om på våre oppfatninger om kunnskap og intelligens, er det viktigere enn noensinne å undersøke pedagogikkens rolle og virksomhet.
Før jeg avla doktorgrad i pedagogisk filosofi ved Institutt for pedagogikk, UiO, i 2020, studerte jeg språk, litteratur, musikk og pedagogikk (BA og MA) i Norge og Frankrike. Etter stipendiatperioden jobbet som universitetslektor og var emneansvarlig for førsteårsemnene ved Institutt for pedagogikk. Jeg har vært gjesteforsker ved École Normale Supérieure i Paris og er styremedlem i International Network of Philosophers of Education. Nå er jeg postdoktor på prosjektet Academic Hospitality in Interdisciplinary Education – AHIE og forsker på grunnlagsspørsmål knyttet til tverrfaglig forskning og utdanning.