Søk


Viser treff 1–20 av 25 for «Øistein Anmarkrud»

Randi Nordlie & Øistein Anmarkrud (2015): Leseforståelse hos minoritetsspråklige grunnskoleelever som ankommer Norge etter fylte 16 år - Institutt for spesialpedagogikk

Randi Nordlie & Øistein Anmarkrud (2015): Leseforståelse hos minoritetsspråklige grunnskoleelever som ankommer Norge etter fylte 16 år Norsk...

Øistein Anmarkrud (2015): Inquisitor, evaluator or facilitator? Teachers' use of instructional format during naturally occurring comprehension strategies instruction - Institutt for spesialpedagogikk

Øistein Anmarkrud (2015): Inquisitor, evaluator or facilitator? Teachers' use of instructional format during naturally occurring comprehension...

Braasch, J., Anmarkrud, Ø., Andresen, A., Ferguson, L. E., & Kardash, C. M. (2023): Beliefs about the Malleability of Working Memory Guide College Students’ Evaluations of Belief-Inconsistent and Belief-Consistent Journal Articles - Institutt for spesialpedagogikk

Articles I: Reading Psychology . Online first. Authors Jason Braasch, Øistein Anmarkrud , Anette Andresen, Leila E. Ferguson, CarolAnne M. Kardash Abstract...

Brante og Anmarkrud (2021): Gode digitale lesestrategier - Institutt for spesialpedagogikk

Brante og Anmarkrud (2021): Gode digitale lesestrategier Eva Wennås Brante og Øistein Anmarkrud har skrevet boka " Gode digitale lesestrategier " på...

Andresen, Anmarkrud & Bråten (2018): Investigating multiple source use among students with and without dyslexia - Institutt for spesialpedagogikk

Forfattere Anette Andresen, Øistein Anmarkrud & Ivar Bråten. Abstract Learning from different representations, such as text and pictures, is supposed to be...

Anmarkrud, Bråten, Florit & Mason (2021): The Role of Individual Differences in Sourcing: a Systematic Review - Institutt for spesialpedagogikk

. Online first. Open Access Forfattere Øistein Anmarkrud , Ivar Bråten, Elena Florit & Lucia Mason Sammendrag This article reviews how individual differences...

Anmarkrud, Andresen & Bråten (2019): Cognitive Load and Working Memory in Multimedia Learning: Conceptual and Measurement Issues - Institutt for spesialpedagogikk

Psychologist , Online first Forfattere Øistein Anmarkrud , Anette Andresen & Ivar Bråten. Abstract This article reviews contemporary research on multimedia...

Delgado, Anmarkrud, Avila, Altamura, Chireac, Pérez & Salmerón (2021): Learning from text and video blogs: comprehension effects on secondary school students - Institutt for spesialpedagogikk

students I: Education and Information Technologies . Open Access Forfattere Pablo Delgado, Øistein Anmarkrud , Vicenta Avila Clemente, Lidia Altamura, Silvia...

Anmarkrud, Brandmo & Hagen (2021): Leseforståelse i skolen - Institutt for spesialpedagogikk

Anmarkrud, Brandmo & Hagen (2021): Leseforståelse i skolen Øistein Anmarkrud, Christian Brandmo og Åste Marie Mjelve Hagen har bidratt med kapitler i...

Kanniainen, Asko,Tolvanen, Aro, Anmarkrud & Leppänen (2021): Assessing reading and online research comprehension: Do difficulties in attention and executive function matter? - Institutt for spesialpedagogikk

Kiili, Asko Tolvanen, Mikko Aro, Øistein Anmarkrud og Paavo H.T. Leppänen Sammendrag This study evaluated the relation between sixth graders' (N = 426...

Strømsø, Bråten, Anmarkrud & Ferguson (2016): Beliefs about justification for knowing when ethnic majority and ethnic minority students read multiple conflicting documents - Institutt for spesialpedagogikk

read multiple conflicting documents I: Educational Psychology, Online first Forfattere: Helge Ivar Strømsø, Ivar Bråten, Øistein Anmarkrud & Leila E...

Bråten, I., Haverkamp, Y. E. & Anmarkrud, Ø. (2024). Gaining a deeper understanding of the deep cloze reading comprehension test: examining potential contributors and consequences - Institutt for spesialpedagogikk

contributors and consequences I: Reading and Writing. Open Access . Authors Ivar Bråten, Ymkje E. Haverkamp and Øistein Anmarkrud . Abstract The deep cloze test...

Braasch, Bråten, Strømsø & Anmarkrud: Incremental theories of intelligence predict multiple document comprehension - Institutt for spesialpedagogikk

differences 2014; Volum 31. Forfattere: Jason L. G. Braasch, Ivar Bråten, Helge I. Strømsø og Øistein Anmarkrud Abstract This study examined implicit theories...

Anmarkrud, Bråten og Strømsø: Strategisk kildevurdering av multiple tekster: Utbytterikt, men krevende - Institutt for spesialpedagogikk

. Forfattere: Øistein Anmarkrud, Ivar Bråten og Helge I. Strømsø Sammendrag I takt med en økende bruk av digitale læringsplattformer og nettbaserte...

Anmarkrud, Bråten & Strømsø: Multiple-documents literacy: Strategic processing, source awareness, and argumentation when reading multiple conflicting documents. - Institutt for spesialpedagogikk

documents. Learning and individual differences; volum 30. s. 64-76. Forfattere: Øistein Anmarkrud, Ivar Bråten og Helge I. Strømsø Abstract This study used...

Bråten, Anmarkrud, Brandmo & Strømsø: Developing and testing a model of direct and indirect relationships between individual differences, processing, and multiple-text comprehension - Institutt for spesialpedagogikk

, and multiple-text comprehension Learning and Instruction 2014; Volum 30. s. 9-24. Forfattere: Ivar Bråten, Øistein Anmarkrud, Christian Brandmo og Helge...

Bråten, Ferguson, Anmarkrud, Strømsø & Brandmo: Modeling relations between students’ justification for knowing beliefs in science, motivation for understanding what they read in science, and science achievement - Institutt for spesialpedagogikk

E. Ferguson, Øistein Anmarkrud, Helge I. Strømsø og Christian Brandmo Abstract In this study, we generated and tested a hypothesized model that...

Nytt forskningssenter for spesialpedagogikk og inkluderende praksis til Institutt for spesialpedagogikk, UiO - Institutt for spesialpedagogikk

, er professor Monica Melby-Lervåg , og visedirektør er professor Øistein Anmarkrud . (foto: Colvin / UiO) Spesialpedagogikk og inkluderende praksis i...

Spesialundervisning som virker - Institutt for spesialpedagogikk

dag kan du faktisk kalle deg spesialpedagog uten at du har noen formell spesialpedagogisk utdanning, sier Øistein Anmarkrud, professor ved Institutt for...

Ronconi, Veronesi, Mason, Manzione, Florit, Anmarkrud & Bråten (2022): Effects of reading medium on the processing, comprehension, and calibration of adolescent readers - Institutt for spesialpedagogikk

Ronconi, Veronesi, Mason, Manzione, Florit, Anmarkrud & Bråten (2022): Effects of reading medium on the processing, comprehension, and calibration of...