-
Nyborg, Geir & Bjørnebekk, Gunnar
(2023).
Forskningsprosjekt om stille og innadvendte elever i ungdomsskolen.
-
Nyborg, Geir; Solberg, Stine & Stien-Leenderts, Andreas
(2022).
De stille elevene - hvordan fremme muntlig aktivitet.
[Internet].
Podcast Utforsk Aschehoug Undervisning.
-
Nyborg, Geir; Mjelve, Liv Heidi; Crozier, Ray; Arnesen, Anne & Coplan, Robert
(2021).
Teachers’ strategies for helping shy students: Results from a national survey in Norway.
-
-
Nyborg, Geir; Mjelve, Liv Heidi; Colvin, Shane David & Vartun, Marika
(2020).
Slik kan læreren hjelpe de stille elevene til å mestre skolen.
[Internet].
Institutt for spesialpedagogikk, UIO, hjemmeside.
-
Arnesen, Anne; Mjelve, Liv Heidi; Nyborg, Geir; Crozier, Ray; Bjørnebekk, Gunnar & Coplan, Robert
(2020).
Student-teacher relationships and (early) adolescents’ school engagement.
-
Nyborg, Geir; Mjelve, Liv Heidi & Arnesen, Anne
(2019).
Skolens arbeid med den stille, innadvendte elevgruppen.
-
Arnesen, Anne; Nyborg, Geir & Mjelve, Liv Heidi
(2019).
Stille og innadvendte elever: Hvordan se og hjelpe dem i skolen?
-
Mjelve, Liv Heidi & Nyborg, Geir
(2019).
Barn med stille og innadvendt atferd i skolen - læreres tilnærming.
-
Smedstad, Tormod; Nyborg, Geir & Mjelve, Liv Heidi
(2018).
Hvordan gi stille og sjenerte barn god læringsstøtte?
[Business/trade/industry journal].
Skolelederen.
-
Mjelve, Liv Heidi & Nyborg, Geir
(2018).
Oral activity and anxiety reduction for shy students in elementary school.
-
Nyborg, Geir & Mjelve, Liv Heidi
(2016).
Innagerende atferdsvansker og utfordringer ved inkludering.
-
Nyborg, Geir
(2009).
Interaksjon mellom lærere og elever i spesialundervisning. En studie av kvalitet av medierende undervisning.
-
Nyborg, Geir
(2002).
Gruppekonsultasjon. En arbeidsmåte for økt mestring av undervisningssituasjoner.
Spesialpedagogikk.
ISSN 0332-8457.
p. 40–45.
-
Nyborg, Geir
(2001).
Gruppebasert konsultasjon med lærere.
Norsk Skoleblad.
ISSN 0029-2117.
p. 26–28.
-
Nyborg, Geir
(1999).
Veiledning ved hjelp av videoanalyse i skolen.
Norsk Skoleblad.
ISSN 0029-2117.
p. 26–28.
-
Nyborg, Geir
(2008).
Interaksjon mellom lærere og elever i spesialundervisning. En studie av kvalitet av mediert undervisning.
Unipub forlag.
-
Nyborg, Geir
(2002).
Gruppekonsultasjon.
Oslo kommune, skoleetaten. Pedagogisk-psykologisk tjeneste.
ISSN 82-7994-005-7.
Show summary
Prosjektrapport tilknyttet til SAMTAK
-
Nyborg, Geir
(1997).
"Slowlearners" i den palestinske skolen. En intervjuundersøkelse blant lærere på Vestbredden.
Institutt for spesialpedagogikk.