peerm

Image of person
Could not get user data from external service

Academic Interests

  • Statistics.

Teaching

  • Teaching statistics on the Master and Doctoral level.

Higher education and employment history

  • 1977 - Cand.psych., Aarhus University.

 

Publications

  • Schultz, Jon-Håkon; Sørensen, Peer Møller & Waaktaar, Trine (2012). Ready for School? Trauma Exposure and Mental Health in a Group of War-Affected Ugandan Adolescents Re-Attending School. Scandinavian Journal of Educational Research. ISSN 0031-3831. 56(5), p. 539–553. doi: 10.1080/00313831.2011.621132.
  • Breilid, Nils & Sørensen, Peer Møller (2012). Skole og læringsbetingelser for ungdom i risiko - revidert og vesentlig omarbeidet kapittel. In Befring, Edvard & Tangen, Reidun (Ed.), Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS. ISSN 9788202352264. p. 627–644.
  • Sørensen, Peer Møller; Theie, Steinar; Lassen, Liv Margarete & Breilid, Nils (2011). Ungdomsskoleelevers vurdering av nytten og kvaliteten på planlagte elevsamtaler, med fokus på elever i risiko. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. p. 74–86.
  • Breilid, Nils & Sørensen, Peer Møller (2008). Skole og læringsbetingelser for ungdom i risiko. In Befring, Edvard & Tangen, Reidun (Ed.), Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 978-82-02-27593-8.
  • Ostad, Snorre & Sørensen, Peer Møller (2007). Private Speech and Strategy-Use Patterns. Bidirectional Comparisons of Children With and Without Mathematical Difficulties in a Developmental Perspective. Journal of Learning Disabilities. ISSN 0022-2194. 40(1), p. 2–14.
  • Frost, Jørgen & Sørensen, Peer Møller (2007). The effects of a comprehensive reading intervention programme for Grade 3 children. Journal of Research in Reading. ISSN 0141-0423. 30, p. 270–286. doi: 10.1111/j.1467-9817.2007.00344.x.
  • Niedersøe, Jan; Madsbjerg, Sigrid; Frost, Jørgen & Sørensen, Peer Møller (2006). Det tidlige sprogs betydning for læseindlæringen. Psykologisk Pædagogisk Rådgivning. ISSN 0906-219X. p. 162–171.
  • Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K (2006). Vi lærer ikke bare på skolen. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. 71(6), p. 4–8.
  • Sørensen, Peer Møller (2005). Barn med diagnosen epileptisk afasi presentasjon av oppfølgingsundersøkelse av 20 norske barn. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. p. 20–30.
  • Frost, Jørgen; Sørensen, Peer Møller; Bone, Wenche & Dolva, Kari Precht (2005). Leselæreerprosjektet i Skedsmo 2004-2005. Effekten av et lesemetodisk opplegg på årstrinn 3 for elever under kritisk grense. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. 09, p. 54–59.
  • Frost, Jørgen; Madsbjerg, Sigrid; Niedersøe, Jan; Olofsson, Åke & Sørensen, Peer Møller (2005). Semantic and phonological skills in predicting reading development: From 3-16 years of age. Dyslexia. ISSN 1076-9242. 11, p. 79–92. doi: 10.1002/dys.292.
  • Sørensen, Peer Møller (2004). Trivsel og skolefravær i ungdomsalderen, Spesialpedagogikk (3. utgave). Cappelen Damm Akademisk. ISSN 82-02-23176-0. p. 455–474.
  • Sørensen, Peer Møller (2001). Trivsel og skolefravær i ungdomsalderen. In Befring, Edvard & Tangen, Reidun (Ed.), Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk. ISSN 82-02-19906-9. p. 436–456.

View all works in Cristin

  • Haga, Sigurd; Ervik, Anne; Johnsen, Berit Helene; Pedersen, N.K.; Sørensen, Peer Møller & Østerud, Per (1997). Vilkår for eit verdig liv. Edvard Befring 60 år. Den 3. vei, Skedsmo videregående skole. ISBN 82-90810-78-4. 156 p.

View all works in Cristin

  • Sørensen, Peer Møller (2012). Students' selfreports about planned and spontaneous student-teacher dialoges.
  • Lassen, Liv Margarete; Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils; Tangen, Reidun & Theie, Steinar (2011). Nordisk nettverk for spesialpedagogisk forskning - ISP/DPU/Högskolan i Malmö.
  • Lassen, Liv Margarete & Sørensen, Peer Møller (2011). Elevsamtaler - tilbakemelding av survey undersøkelsen.
  • Sørensen, Peer Møller & Breilid, Nils (2011). Tilbakemelding til Mesterfjellet skole, Larvik om resultater fra forskningsprosjektet elevsamtalen.
  • Sørensen, Peer Møller & Breilid, Nils (2011). Tilbakemelding forskningsresultater "Elevsamtalen", Kalnes videregående skole, Grålum.
  • Breilid, Nils & Sørensen, Peer Møller (2011). Forskningsprosjektet "elevsamtalen".
  • Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K (2006). Etterlyser mer ros i skolen. [Newspaper]. Klassekampen.
  • Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K (2006). Lærere roser minst. [Newspaper]. Vårt Land.
  • Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K (2006). Presentasjon av funn i NRK P1. [Radio]. NRK P1.
  • Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K (2006). Intervju norsk P4. [Radio]. P4.
  • Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K (2006). Presentasjon av funn fra forskningsprosjekt. [Radio]. Kanal 24.
  • Sørensen, Peer Møller & Jonsborg, Lage (1998). Innføring i SPSS.
  • Sørensen, Peer Møller (1998). Uten gyldig grunn. Ulovlig fravær i ungdomsskolen sett i lyset av den utviklende personlighet.
  • Sørensen, Peer Møller (1997). Statistikk. Kompendium til statistikkundervisning på hovedfag.
  • Sørensen, Peer Møller (1997). Pedagogisk-psykologiske teoridannelser - i et vitenskapsteoretisk og filosofisk lys.
  • Sørensen, Peer Møller (1997). Kurs i variansanalyse.
  • Sørensen, Peer Møller (1997). Kurs i regresjonsanalyse.
  • Befring, Edvard; Sørensen, Peer Møller & Theie, Steinar (1990). Ulovlig skolefravær. Empirisk analyse av fravær uten gyldig grunn i Oslo-skolens 7.-, 8.- og 9.-klasser. Statens spesiallærerhøgskole.
  • Befring, Edvard; Sørensen, Peer Møller & Theie, Steinar (1988). Ulovlig fravær i Oslo-skolen. Rapport I fra samarbeidsprosjekt mellom skolesjefen i Olso og Statens Spesiallærerhøgskole om ulovlig fravær i grunnskolen. Statens spesiallærerhøgskole.

View all works in Cristin

Published Aug. 24, 2010 3:35 PM