-
Sørensen, Peer Møller
(2012).
Students' selfreports about planned and spontaneous student-teacher dialoges.
Show summary
Studetns’participation in educational research is important for capturing and understanding their experiences and perspectives on issues that may influence their education and learning. How to promote children’s participation in educational research entails, however, methodological, didactical and ethical issues. Examples of how students' in lower and upper secondary school report and evaluate planned and spontaneous student-teacher dialogs will be presented in a symposium session to illustrate possibilities and difficulties in children’s participation in educational research. A special focus will be on what students talk about and whether there are differences in teachers and students opinions?
-
Lassen, Liv Margarete; Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils; Tangen, Reidun & Theie, Steinar
(2011).
Nordisk nettverk for spesialpedagogisk forskning - ISP/DPU/Högskolan i Malmö.
-
Lassen, Liv Margarete & Sørensen, Peer Møller
(2011).
Elevsamtaler - tilbakemelding av survey undersøkelsen.
-
Sørensen, Peer Møller & Breilid, Nils
(2011).
Tilbakemelding til Mesterfjellet skole, Larvik om resultater fra forskningsprosjektet elevsamtalen.
-
Sørensen, Peer Møller & Breilid, Nils
(2011).
Tilbakemelding forskningsresultater "Elevsamtalen", Kalnes videregående skole, Grålum.
-
Breilid, Nils & Sørensen, Peer Møller
(2011).
Forskningsprosjektet "elevsamtalen".
-
Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K
(2006).
Etterlyser mer ros i skolen.
[Newspaper].
Klassekampen.
-
Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K
(2006).
Lærere roser minst.
[Newspaper].
Vårt Land.
-
Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K
(2006).
Presentasjon av funn i NRK P1.
[Radio].
NRK P1.
-
Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K
(2006).
Intervju norsk P4.
[Radio].
P4.
-
Sørensen, Peer Møller; Breilid, Nils & Pedersen, Nils K
(2006).
Presentasjon av funn fra forskningsprosjekt.
[Radio].
Kanal 24.
-
Sørensen, Peer Møller & Jonsborg, Lage
(1998).
Innføring i SPSS.
-
Sørensen, Peer Møller
(1998).
Uten gyldig grunn. Ulovlig fravær i ungdomsskolen sett i lyset av den utviklende personlighet.
-
Sørensen, Peer Møller
(1997).
Statistikk. Kompendium til statistikkundervisning på hovedfag.
-
Sørensen, Peer Møller
(1997).
Pedagogisk-psykologiske teoridannelser - i et vitenskapsteoretisk og filosofisk lys.
-
Sørensen, Peer Møller
(1997).
Kurs i variansanalyse.
-
Sørensen, Peer Møller
(1997).
Kurs i regresjonsanalyse.
-
Befring, Edvard; Sørensen, Peer Møller & Theie, Steinar
(1990).
Ulovlig skolefravær. Empirisk analyse av fravær uten gyldig grunn i Oslo-skolens 7.-, 8.- og 9.-klasser.
Statens spesiallærerhøgskole.
Show summary
Dette er rapport II fra prosjektet om ulovlig fravær/skulk i ungdomsskolen i Oslo. Forekomst og sentrale sammenhenger til en rekke variable drøftes. Det er også konstruert flere additive indekser som drøftes i relajson til fraværsproblemet.
-
Befring, Edvard; Sørensen, Peer Møller & Theie, Steinar
(1988).
Ulovlig fravær i Oslo-skolen. Rapport I fra samarbeidsprosjekt mellom skolesjefen i Olso og Statens Spesiallærerhøgskole om ulovlig fravær i grunnskolen.
Statens spesiallærerhøgskole.
Show summary
Den foreliggende rapport presenterer en faglig grunnlagklargjøring hvor empirigrunnlaget er begrenset til de sekundærdata som i 1980-årene har vært innsamlet av skolesjefens kontor. Det foretas en gjennomgang av de arkivdata som finnes om elevers skulkeproblem.