soniamu

Image of person
Could not get user data from external service

Professional interests

  • Critical and libertarian pedagogy
  • Neurocognition
  • Bilinguism and multilinguism
  • Adult special educational needs
  • Adult pedagogy
  • Acquired specific learning difficulties
  • Special educational vocational guidance
  • Health literacy and numeracy

Teaching

SPED2100

SPED4001/SPED4002

 

Job experience

  • Psychopedagogist Department for Assessment at Sunnaas Rehabilitation Hospital (Nesodden) , 2013-2018
  • Coordinator and leader of department, Blokkaveien housing, Ullern quarter (Oslo), 2011-2013

Education

  • Master degreee in ReHabilitation, Facultry of Health Sciences, OsloMet, 2010-2015
  • Master degree in School Management, University of Barcelona, 2001-2005
  • Bachelor degree in Psychopedagogy, University Autonoma of Barcelona, 1994-1998

Publications

  • Hammeren Pedersen, Miriam Aurora & Munoz Llort, Sonia (2023). Normkritiske verktøy for å inkludere transpersoner: Incompleteness og anarkafeministisk interseksjonalitet. Tidsskrift for kjønnsforskning. ISSN 0809-6341. 47(1), p. 6–18. doi: 10.18261/tfk.47.1.2. Full text in Research Archive
  • Munoz Llort, Sonia; Puenchir, Maria; Utsi, Inga Márjá & Orning, Sara Elisabeth Sellevold (2021). Interseksjonelle framtidsfortellinger: Hvem får drømme om framtiden? Tidsskrift for kjønnsforskning. ISSN 0809-6341. 45(2), p. 73–88. doi: 10.18261/issn.1891-1781-2021-02-03-02. Full text in Research Archive

View all works in Cristin

  • Munoz Llort, Sonia (2024). USN Podcast "Rønnaug og Bjarne snakker om kjønn". Kapittel 14 og 15. Spennende møte i Porsgrunn med Inger Kjersti LIndvig og Sonia Muñoz Llort.
  • Munoz Llort, Sonia (2024). Bør spesialpedagogikk være et eget fagfelt som erstatter allmennpedagogikk? En ny forståelse med kritisk flerpedagogikk bygget av og for mangfoldet. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. ISSN 2387-5739. 10(2). doi: https:/doi.org/10.23865/ntpk.v10.6391.
  • Lindvig, Inger Kjersti & Munoz Llort, Sonia (2023). Ivaretakelse av student mangfold i høyere utdanning.
  • Munoz Llort, Sonia (2023). Critical pedagogies in our daily lives: embodying intersectional and transnational feminist struggles for our collective liberation.
  • Munoz Llort, Sonia; Riis, Kirstine & Wormli, Hanne Eirin (2023). Du kan heller gå tur med mattelæreren: Hvordan kan tverrfaglig samarbeid fremme inkludering for funksjonshemmede barn og ungdom i skolen og på fritiden?
  • Munoz Llort, Sonia & Puenchir, Maria (2022). Interseksjonelle framtider: Hvem får drømme om framtida?
  • Munoz Llort, Sonia (2022). Spesialpedagogisk karriereveiledning fra ungdomsskole til voksenopplæring.
  • Munoz Llort, Sonia & Abrahamsen, Thorvald Tangjerd (2022). Inkludering, mangfold og universell utforming.
  • Munoz Llort, Sonia (2022). Sosialt arbeid og avskaffelse av arbeidslinja.
  • Munoz Llort, Sonia (2022). Abolición de las fronteras geopolíticas y académicas.
  • Munoz Llort, Sonia (2021). Panelsamtale om at kvinner får færre timer BPA enn menn.
  • Munoz Llort, Sonia (2021). Markering av FNs internasjonale dag for funksjonshemmede 2022. Inkludering i utdanning og arbeid.
  • Munoz Llort, Sonia & Puenchir, Maria (2021). Hvordan fremmer vi inkludering av mangfold i høyere utdanning?
  • Andersen, Eva-Mari & Munoz Llort, Sonia (2021). Feminismer i interseksjonene: samtaler for å endre samfunnet.
  • Munoz Llort, Sonia (2021). Voksne med traumatiske hjerneskader som aktive medskapere i forskning gjennom erfaringsbaserte fortellinger. Eget bidrag til panelsamtale «Betydning av erfaringsbaserte fortellinger i funksjonshemmedes forskning» sammen med Halvor Hanisch (OsloMet), Sara S. E.Orning (UiO) og Eva-Mari Pedersen (UiO) .
  • Munoz Llort, Sonia (2021). Las pedagogías anarquistas: sus principios e implicaciones prácticas en contextos universitarios públicos.
  • Munoz Llort, Sonia (2021). Spesialpedagogikken er moden for revisjon. Utdanningsnytt.no.
  • Munoz Llort, Sonia (2020). Avskaffelse av arbeidslinja for å fremme frihet og mangfold . RadikalPortal.
  • Munoz Llort, Sonia (2020). Vold i grunnskolen – symptom på et dehumaniserende samfunn. Utrop - Norges første flerkulturelle avis.
  • Munoz Llort, Sonia (2020). Helsepersonells fordommer mot innvandrere, etniske minoriteter og urfolk. Utrop - Norges første flerkulturelle avis.
  • Munoz Llort, Sonia (2020). Kritisk vurdering av skriftlig helseinformasjon for voksne med ervervet hjerneskade.
  • Munoz Llort, Sonia (2019). Participation and collaboration in a research project about health literacy in adults with traumatic brain injury. Academia Letters. ISSN 2771-9359.
  • Muñoz Llort, Sonia; Svartskuren, Jane & Partee, Iselin (2019). Tilpasset kommunikasjon for voksne pasienter med språkvansker. Forskning.no. ISSN 1891-635X.
  • Muñoz Llort, Sonia (2018). Spesialpedagogikk i et livsløpsperspektiv- et nødvendig fagfelt for mestring i hverdagen. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. 04, p. 24–26.
  • Muñoz Llort, Sonia (2018). Avkolonisering av grunnskolesystemet, en vei til forsoning og fred. Lærerbloggen.
  • Muñoz Llort, Sonia (2018). Er et likeverdig helsevesen mulig i et klassedelt samfunn? Lærerbloggen.
  • Muñoz Llort, Sonia (2018). Skolen som kooperativ arena for sosial endring. Lærerbloggen.
  • Muñoz Llort, Sonia & Lindebakk, Camilla (2017). Politisk overstyring av lærernes kompetanse er ikke til barnas beste. Lærerbloggen.
  • Muñoz Llort, Sonia (2016). Et utdatert utdanningssystem i krise. Maddam.
  • Muñoz Llort, Sonia (2016). Spesialpedagogens rolle i rehabiliteringsfeltet for voksne med nedsatt funksjonsevne. Spesialpedagogikk. ISSN 0332-8457. 05, p. 24–30.
  • Fredriksen, Frode & Muñoz Llort, Sonia (2013). Riv ned veggene! Dagsavisen. ISSN 1503-2892.
  • Munoz Llort, Sonia; Brudevoll, Therese Breen; Løvig-Larsen, Hilde Therese; Heinilä, Maija; Eriksen Becker, Jorunn & Lodberg-Holm, Hanna Kavli [Show all 9 contributors for this article] (2023). Studenter med norsk som andrespråk – Forslag til støttende studietiltak. Universitetet i Sørøst-Norge. ISSN 978-82-7206-759-4.
  • Munoz Llort, Sonia; Becker, Jorunn Eriksen; Brudevoll, Therese Breen; Makhoul, Lubna; Lodberg-Holm, Hanna Kavli & Løvig-Larsen, Hilde Therese [Show all 8 contributors for this article] (2022). Studenter med norsk som andrespråk – Forslag til støttende studietiltak. Universitetet i Sørøst-Norge/Universitetet i Søraust-Noreg. ISSN 978-82-7206-759-4.

View all works in Cristin

Published Mar. 28, 2019 8:54 AM - Last modified Oct. 30, 2019 12:13 PM