Areas of responsibility
Administrative responsibility for Researcher Support at the department, including:
- External funding and research infrastructure
- Data protection and research ethics
- Open Science
- Research Communication
- Communication Advisor at the department
Tasks in Oslo SPeLL and Oslo SPeLL studentklinikk:
- Operations and development of the student clinic in collaboration with Section Manager and Head of OsloSPeLL
- Contribute to the development and expansion of student training in the lab and student clinic
- Oslo SPeLL's administrative contact person for CREATE and SpedAims
- Deputy Section Manager in OsloSPeLL
Background
Positions held
- Acting Head of Study Administration at the department of Special Needs Education, University of Oslo
- Deputy Head of Study Administration at the department of Special Needs Education, University of Oslo
- Higher Executive Officer at the department of Special Needs Education, University of Oslo
- Research and education coordinator at Oslo University Hospital
- Project coordinator in the Language and Learning study at Norwegian Institute of Public Health
- Research assistent at the Department of Education, University of Oslo
- Bioengineer II in Clinical Physiology at the Laboratory of Respiration Physiology, Glittreklinikken
- Bioengineer I in Clinical Physiology at the Laboratory of Lung Pshysiology, Ullevål Hospital
- Technician at the Laboratory of Neurophysiology, Rikshospitalet
Educational background
- EU Project management - EU English, Negotiation technique and Language of contracts – University College of Southeast Norway
- Bachelor and master degrees in Science of Education, University of Oslo
- Bioengineer degree in Clinical Physiology , Uppsala, Sweden
Tags:
Study administration,
Research administration
Publications
-
-
Vartun, Marika; Junge, Susann & Sigstad, Hanne Marie Høybråten
(2024).
Forskerprofilen: - Å ha en betalt jobb har stor psykis- og fysisk betydning for personer med utviklingshemming.
[Internet].
https://www.uv.uio.no/isp/forskning/aktuelt/aktuelle-saker.
-
-
-
-
Sigstad, Hanne Marie Høybråten & Vartun, Marika
(2023).
Unge med utviklingshemming er avhengige av en ekstraordinær foreldreinnstas for å lykkes med jobb.
[Internet].
https://www.uv.uio.no/isp/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2.
-
Vartun, Marika & Sigstad, Hanne Marie Høybråten
(2023).
Unge med utviklingshemming er avhengig av en ekstraordinær foreldreinnsats for å lykkes med jobb.
[Internet].
utdanningsforskning.no.
-
-
-
Vartun, Marika & Sigstad, Hanne Marie Høybråten
(2022).
Unge voksne med lett utviklingshemming forteller hvordan de har lyktes med å få en jobb.
[Internet].
https://www.uv.uio.no/isp/forskning/aktuelt/aktuelle-saker/2.
-
Vartun, Marika; Sigstad, Hanne Marie Høybråten & Garrels, Veerle
(2022).
Unge voksne med lett utviklingshemming forteller hvordan de har lyktes med å få en jobb.
.
[Internet].
forskning.no.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nyborg, Geir; Mjelve, Liv Heidi; Colvin, Shane David & Vartun, Marika
(2020).
Slik kan læreren hjelpe de stille elevene til å mestre skolen.
[Internet].
Institutt for spesialpedagogikk, UIO, hjemmeside.
-
-
-
-
-
-
-
-
Kalandadze, Tamara & Vartun, Marika
(2019).
Forsker avkrefter myte om personer med autisme.
[Internet].
Forskning.no.
Show summary
Mange tror at personer med autisme tolker alle uttrykk bokstavelig. Men ny forskning viser at det er vanlige språkvansker – og ikke autisme – som kan stå i veien for å forstå ironi og metaforer.
-
Haukedal, Christiane Lingås & Vartun, Marika
(2019).
Selv om barna hører svært dårlig, trives de like godt som andre barn.
[Internet].
forskning.no.
-
-
-
-
-
Vartun, Marika & Næss, Kari-Anne Bottegaard
(2019).
Forsker avkrefter myte om personer med Autisme.
[Internet].
UV. UIO.no.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Vartun, Marika; Høegh-Omdal, Kathrine; Smestad, Trine & Andresen, Øystein Næss
(2017).
Når tall blir et mareritt.
utdanningsforskning.no.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Ratib, Lekhal; Vartun, Marika; Gustavson, Kristin Brun; Helland, Siri Saugestad; Wang, Mari Vaage & Schjølberg, Synnve
(2013).
Den norske mor og barn-undersøkelsen. Variasjon i barnehagekvalitet : beskrivelser fra første datainnsamling fra barnehagene.
Nasjonalt folkehelseinstitutt, Divisjon for psykisk helse.
ISSN 9788280825391.
Full text in Research Archive
-
Schjølberg, Synnve; Lekhal, Ratib; Vartun, Marika; Helland, Siri Saugestad & Mathiesen, Kristin Schjelderup
(2011).
Barnepass fram til 18 måneder. Sammenhenger mellom barnepass fram til 18 måneder og språklige ferdigheter og psykisk fungering ved 5 år.
Nasjonalt folkehelseinstitutt.
ISSN 978-82-8082-470-7.
Full text in Research Archive
View all works in Cristin
Published
Jan. 13, 2016 3:23 PM
- Last modified
June 20, 2023 5:48 PM