Forskningsarrangementer

Tidligere

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Hanne Røe-Indregård ved Institutt for Spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Features of adult-child communication across conversational partners and activities. An observation based study" for graden for  Philosophiae Doctor (ph.d.)

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus

Master Hanne Røe-Indregård ved Institutt for Spesialpedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Caregiver and child language in diverse contexts: Perspectives from fathers and preschool teachers".

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Silje Merethe Hansen Ingebretsen  ved Institutt for spesial- pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Treatment of social communication difficulties following acquired brain injury: Efficacy of Group Interactive Structured Treatment" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)

Tid og sted: , Auditorium 2, Helga Engs hus

Master Silje Merethe Hansen Ingebretsen ved Institutt for spesialpedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: "Review and discuss theoretical models of social communication and how they may be used to identify the active ingredients of an intervention."

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Master Tonje Amland  ved Institutt for spesialpedagogikk  vil forsvare sin avhandling "Cognitive Precursors to Mathematical Competence. A Meta-Analysis and Two Longitudinal Investigations" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Master Tonje Amland ved Institutt for Spesialpedagogikk avholder prøveforelesning over oppgitt emne: How well do the results (and inferences drawn from them) from intervention and correlational studies in educational psychology research align? And what might explain some of the discrepancies?

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Master Laoura Ziaka ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Interference and cognitive control dynamics in the course of serial naming tasks" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus

Master Laoura Ziaka ved Institutt for spesialpedagogikk holder prøveforelesning over oppgitt emne: Are there sex differences in reading development?

Tid og sted: , Aud 1, Helga Engs Hus

Master Stine Solberg ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Supporting Teachers in Their Work with Shy Students. A multi-method study of how schools and school leadership teams support teachers’ work with children who are perceived as shy" for graden Philosophiae doctor.

Tid og sted: , Aud. 2 Helga Engs Hus

Cand.paed. May-Britt Monsrud ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "One size does not fit all" En studie av språkferdigheter blant flerspråklige barn og unge" for graden Philosophiae doctor.

Tid og sted: , Zoom

Master Sangwon Yoon ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Evaluating Psychometric Properties of Parent- or Caregiver-Report Instruments on Child Maltreatment Systematic Reviews Using the COSMIN Methodology." for graden Philosophiae Doctor.

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Liv Inger Engevik vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Fredag 26. juni 2015.

Avhandlingens tittel er:

Inkludering, tilpassa læringsdialogar og kognitiv stimulering i arbeid med elevar med Down-syndrom - ei multimetodisk tilnærming til undervising og læring.

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus, Blindern

Mphil. Lawrence Eronvil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

Tirsdag 19. mai 2015.

Avhandlingens tittel er:

Educating Teachers of the Deaf: Experiences and perspectives from Teachers on facilitating academic and social participation in Uganda.

Tid og sted: , Auditorium 3, Helga Engs hus, Blindern

Marianne Klem vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

torsdag 18. desember 2014.

Avhandlingens tittel er:

Språkkartlegging som grunnlag for identifisering av førskolebarn i risiko for språkvansker.

Tid og sted: , Auditorium 1, Helga Engs hus, Blindern

Yngve Refseth vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.

fredag 28. november 2014.

Avhandlingens tittel er:

Grønne maskiner for kunnskapsvekst. Implementering av One Laptop Per Child på en skole i Etiopia.