Disputaser
Tidligere
Master Hanne Røe-Indregård ved Institutt for Spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Features of adult-child communication across conversational partners and activities. An observation based study" for graden for Philosophiae Doctor (ph.d.)
Master Silje Merethe Hansen Ingebretsen ved Institutt for spesial- pedagogikk vil forsvare sin avhandling "Treatment of social communication difficulties following acquired brain injury: Efficacy of Group Interactive Structured Treatment" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)
Master Tonje Amland ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Cognitive Precursors to Mathematical Competence. A Meta-Analysis and Two Longitudinal Investigations" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.)
Master Laoura Ziaka ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Interference and cognitive control dynamics in the course of serial naming tasks" for graden Philosophiae Doctor (ph.d.).
Master Stine Solberg ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Supporting Teachers in Their Work with Shy Students. A multi-method study of how schools and school leadership teams support teachers’ work with children who are perceived as shy" for graden Philosophiae doctor.
Cand.paed. May-Britt Monsrud ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "One size does not fit all" En studie av språkferdigheter blant flerspråklige barn og unge" for graden Philosophiae doctor.
Master Sangwon Yoon ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Evaluating Psychometric Properties of Parent- or Caregiver-Report Instruments on Child Maltreatment Systematic Reviews Using the COSMIN Methodology." for graden Philosophiae Doctor.
Master Siri Steffensen Bratlie ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Understanding and Enhancing Morphological Knowledge in Children with Language-Minority Backgrounds: A Meta-Analysis and a Randomized Controlled Trial" for graden PhD.
Cand.paed. Anne Cathrine Thurmann-Moe ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Effekt av artikulatorisk bevissthetstrening på skriftspråklige ferdigheter. En randomisert kontrollert undersøkelse og en singel case studie." for graden PhD.
Lektor Mari-Anne Sørlie ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Testing the effectiveness of the N-PALS model – a school-wide framework to prevent externalizing student problem behavior" for graden dr.philos.
Master Christiane Lingås Haukedal ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Quality of Life in Children with Hearing Loss" for graden PhD.
Master Anita Lopez-Pedersen ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling "Understanding, identifying and ameliorating young children’s early numeracy skills: A multimethod approach" for graden Philosophiae doctor.
Siv.ing. Arne Kirkhorn Rødvik ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
"Speech sound confusions in well-performing adults and children with cochlear implants, measured by repetition of mono- and bisyllabic nonsense words."
Master Tamar Kalandadze ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Making Sense of the Word and the World: Figurative Language Comprehension in Individuals with Autism Spectrum Disorder.
Master Veerle Garrels ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Promoting self-determination for adolescents with mild intellectual disability. Validation of a self-determination measure and evaluation of an educational intervention.
Master Kathrin Olsen ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Personalets praksiser for å støtte barn med autisme til sosial deltakelse i barnehagens uformelle miljø. En kritisk fortolkende case-studie med et kryssnasjonalt perspektiv.
Master Mussa Shaffii Ngonyani vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Essence of Education for Children with Disabilities in Developing Countries. Survey of Tanzanian Regular Primary School Teachers’ Self-Efficacy, Attitudes towards and Willingness to Include Pupils with Disabilities.
Master Anette Andresen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
Digital Natives With Reading Difficulties. A study of dyslexic adolescents' integration of conflicting information across web pages and presentation formats.
Master Linn Stokke Guttormsen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d. med tittelen:
A multimethod study of the impact of stuttering on children.
Cand.ed. Anne Arnesen ved Institutt for spesialpedagogikk, vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Avhandlingens tittel er:
Social Functioning and Reading Proficiency: Validity of Educational Assessments Used in Norwegian Elementary Schools.
Master Hanne Næss Hjetland ved Institutt for spesialpedagogikk vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.:
Predicting and improving reading comprehension. A quantitative multimethod approach.
Master Silje Systad vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Torsdag 14. desember 2017
Avhandlingens tittel er:
Is Language Impairments a Symptom of Nocturnal Epileptiform Activity? Studies exploring the relationship between nocturnal epileptiform activity and language impairments.
Master Magnar Ødegård vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Torsdag 7. desember 2017
Avhandlingens tittel er:
A Comparative Study of Disruptive Behavior between Schools in Norway and the United States.
Cand.polit. Hilde Christine Hofslundsengen vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Onsdag 27. september 2017
Avhandlingens tittel er:
Betydningen av barns oppdagende skriving i barnehagen. En kvasi-eksperimentell intervensjonsstudie.
Master Silje Hølland vil forsvare sin avhandling for graden ph.d.
Fredag 21. april 2017
Avhandlingens tittel er:
Samspill i læringsdialoger. En studie av interaksjon, dominansmønstre og mediering.