Nå som vi har blitt ferdig med den tredje og siste kartleggingsperioden for vårt andre kull med 2.klassinger som fullførte intervensjonen, er det en enorm glede å meddele at intervensjon og datainnsamling er fullført, og dermed er den andre fasen av prosjektet avsluttet.
Prosjektet er heldig som har fått flere dyktige masterstudenter i spesialpedagogikk som samlet inn tilleggsdata og skrev masteroppgaver tilknyttet prosjektet.
Vi er glade for å kunne opplyse om at det andre (og siste) kullet med 5.klassinger har fullført intervensjonsprogrammet på alle de tre samarbeidsskolene.
Vi er veldig glade for å ha fått et nytt medlem med på laget! Helene Raunholm har blitt ansatt for å hjelpe med intervensjon og kartlegging i løpet av prosjektets andre år med intervensjonsprogrammet.
Nå som vi er ferdig med intervensjon for vårt første kull med 2.klassinger og deres siste kartleggingsfase, grep vi anledningen til å hygge oss med gresk middag på terrassen.
Vi er glade for å kunne opplyse om at vi er nå ferdig med den endelige kartleggingen av våre første grupper med 5.klassinger på alle de tre samarbeidsskolene.
Til tross for noen små forsinkelser på grunn av sykdom og ulike skoleaktiviteter, har nå nesten alle deltakende 5.klassinger fullført intervensjonsprogrammet på minst 20 lesetreningsøkter.
BetterReading-teamet blir med på Psychonomic Society sitt 63. årsmøte der vi kommer til å presentere forskningen vår ved prosjektet, og benytte anledningen til å snakke om planene og funnene våre med forskere fra hele verden.
I dag var vår første dag med datainnsamling til intervensjonen, og det er dette vi har pilotert for og arbeidet mot – en skikkelig milepæl for prosjektet!
Prosjektgruppa vår vokser seg større, og vi er så heldige at flere masterstudenter ønsker å bli med og skrive avhandlingen sin tilknyttet BetterReading-prosjektet.
Vi er veldig glade for å ha fått et nytt medlem med på laget! Ece Aybike Ala-Pettersen har blitt ansatt for å hjelpe med intervensjon og kartlegging, og vil være en verdifull ressurs inn i gruppa.
Vi skal endelig tilbake til våre samarbeidsskoler! Vi setter i gang runde to med datainnsamling - denne gangen med elever fra 5. trinn. Dette er siste runde i piloteringsfasen. Dataene vi samler inn fra piloteringen skal hjelpe oss med å avdekke og forbedre kartleggings- og lesematerialet for 5. klassingene.
Etter mye om og men har vi tatt beslutningen om at det er for å risikabelt å gjennomføre intervensjonen for det kommende semesteret, som først planlagt.
Etter et år med hardt arbeid midt oppi en pågående pandemi, tok vi oss tid til å stoppe litt opp og feire alt vi har oppnådd så langt. Det ble servert rikelig med gresk mat, dessert og drikke, og alle koste seg!
Vi er glade for å annonsere at andre runde med datainnsamling på 2. trinn har startet. Dataene vi samler inn vil hjelpe oss å identifisere og korrigere problemer med det nye materialet vårt, samt å justere og velge ut det materialet vi skal benytte til framtidig kartlegging og leseflytsintervensjon på 2. trinn.