Endelig skjer det – intervensjonsfasen av prosjektet har startet!

(19.08.2022)

I dag var vår første dag med datainnsamling til intervensjonen, og det er dette vi har pilotert for og arbeidet mot – en skikkelig milepæl for prosjektet!

Bildet kan inneholde: organisme, font, rød, rektangel, kunst.

Dette semesteret skal vi møte 16 5.klassinger fra hver av våre tre samarbeidsskoler. Semesteret kommer til å starte med to uker kartlegging av alle barna, før halvparten av barna vil gjennomføre leseflytintervensjonen over seks uker. Senere i semesteret vil den resterende halvparten gjennomføre seks uker med intervensjon. Gjennom intervensjonsperioden vil barna få 24 individuelle lesetreningsøkter, hvor de skal lese korte avsnitt fra en spennende og aldersadekvat fortelling. Avsnittene skal leses 3-4 ganger (repetert lesing), og barnet vil få tilbakemelding på lesingen sin underveis.

Vi gleder oss til semesteret som kommer, og vi håper barna som deltar vil få en god opplevelse! Alle de deltakende barna vil motta et eget skattekart, med 24 “steg” som de kan plassere et klistremerke på for hver fullførte økt. Det vil også komme morsomme spill og overraskelser underveis!

Av Athanasios Protopapas
Publisert 5. nov. 2022 21:14 - Sist endret 5. nov. 2022 21:14