Masterstudenter blir med på prosjektet

(august 2022)

Prosjektgruppa vår vokser seg større, og vi er så heldige at flere masterstudenter ønsker å bli med og skrive avhandlingen sin tilknyttet BetterReading-prosjektet.

Zuzanna Solska er en språkentusiast med mastergrad i litteratur. Nåværende tar hun spesialisering i spesifikke lærevansker. Som forskningsassistent i NumLit og Språksterk har hun hatt mulighet til å kartlegge barnas ferdigheter innenfor lesing, språk, matematikkferdigheter, nonverbale evner, arbeidsminne og eksekutive funksjoner. Nå gleder hun seg til å forsøke å validere innovative tester, utviklet for BetterReading-prosjektet, som har til hensikt å måle barns leseeffektivitet.

Cecilie Stang er utdannet grunnskolelærer, og har undervisningserfaring med lese- og skriveopplæring i barneskole og voksenopplæring. Hun tar nå en mastergrad i spesifikke lærevansker. Hennes faglige interesser er blant annet språkutvikling og lese- og skriveutvikling.

Abdullahi Ahmed sine faglige Interesser er lese- og skriveutvikling og -vansker samt språkutvikling og språkvansker.  Han har bachelor i Pedagogikk fra Universitetet i Oslo
(2016–2019) og har jobbet som Støttepedagog i Oslo kommune (2019–2021). Foreløpig er han masterstudent i Spesialpedagogikk med fordypning i spesifikke lærevansker på Universitetet i Oslo.

Av Athanasios Protopapas
Publisert 5. nov. 2022 21:09 - Sist endret 5. nov. 2022 21:09