Vi lanserer andre fase av datainnsamlingen

(mars 2022)

Vi skal endelig tilbake til våre samarbeidsskoler! Vi setter i gang runde to med datainnsamling - denne gangen med elever fra 5. trinn. Dette er siste runde i piloteringsfasen. Dataene vi samler inn fra piloteringen skal hjelpe oss med å avdekke og forbedre kartleggings- og lesematerialet for 5. klassingene.

Bildet kan inneholde: datamaskin, laptop, personlig datamaskin, touchpad, netbook.
Foto: (SR Research)

Piloteringen vår innebærer to økter. Den ene økten er en mer tradisjonell kartleggingsøkt, hvor barna blir bedt om å lese korte avsnitt og svare på tilhørende spørsmål, gjenta tøyseord som øker i lengde (dette er skikkelig tungegymnastikk!), og velge bilder som hører sammen med en skriftlig fortelling. Neste økt er en blikksporingsøkt. Da vil barnets blikk bli registrert samtidig som barnet sier navnet på tall, bilder og ord, og velger bilder som hører sammen med ord som blir presentert hurtig på dataskjermen. Den siste oppgaven krever full konsentrasjon for å kunne lese ordet tidsnok!

Av Dzan Zelihic
Publisert 1. apr. 2022 16:21 - Sist endret 26. sep. 2022 14:11