English version of this page

Vitenskapelige assistenter blir med på laget

(11. november 2021)

Etter å ha gått gjennom en lang liste med søkere til den utlyste stillingen for vitenskapelige assistenter, og intervjuet flere velegnede kandidater, er vi veldig glade for at Siri Sandberg, Tone Sannerholt og Marie Nordahl har blitt nye medlemmer i prosjektgruppa. De er ansatt for å hjelpe med kartlegging og intervensjon.

Bildet kan inneholde: smil, anlegg, hus, fritid, eiendom.

Fra venstre: Marie Nordahl, Siri Sandberg, Tone Sannerholt (foto: Simonsen)

Møt våre dyktige forskere!

Marie har en mastergrad i Childhood Studies fra Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (NTNU). Marie vil bidra til BetterReading-prosjektet ved å samle inn data ute på skoler, og hun vil også få opplæring i blikksporing. Lær mer om hennes bakgrunn og forskningsinteresser her.

Tone har en master i psykologi med en fordypning i sosial- og kognitiv psykologi fra Universitetet i Bergen. Hun har praktisk erfaring med å jobbe på barneskole og som miljøterapeut for personer med psykiske utviklingshemninger. Tone jobber som forskningsassistent i BetterReading-teamet og vil være en av de ansatte som møter barna under datainnsamlingen. Hun gleder seg til å møte alle barna som har lyst til å bidra i forskningen.

Av Dzan Zelihic
Publisert 1. apr. 2022 14:54 - Sist endret 1. apr. 2022 14:54